Harian Metro

Terjemah perjalanan dari Itali ke India

-

Tampil pilihan fabrik kemas bertekstur, corak geometri, bunga dan sulaman indah

kardigan, kot, kasut hingga beg tangan.

Perjalanan Crespi dari Itali ke India diterjemah­kan dalam koleksi yang menggabung­kan jahitan moden dengan gaya santai bohemian. Jaket kilat, skirt potongan A, kot trenc klasik dengan tali pinggang serta kaftan.

Bermain dengan rona klasik siena bakar, putih dan kuning gading, ia sebenarnya menceritak­an warna ceria masyarakat India yang cukup sinonim dengan kunyit, masala dan emas.

Dalam koleksi musim ini, Burch memberi sentuhan yang amat baik terhadap fesyen mod yang normal sebagai satu sentuhan peribadi.

Ukiran bunga, motif kayu, tampalan, pola geometri dan cetakan rantai elips menonjolka­n gaya unik pada fesyen diketengah­kan.

Sementara padanan fabrik berlawanan antara satu dengan lain. Lapisan kulit rona emas di atas linen, sempadan renda pada sutera bulu dan fabrik sued pada plastik telus.

Perhiasan Maharaja, sulaman dan hasil tenunan benang emas menambah sinar, tekstur dan dimensi halus pada rekaan. Sementara sulam hias, dijahit dengan jarak sekata di atas kedut lepas dan lipatan membawa pergerakan.

Bagi aksesori, Burch memilih bentuk organik dan bahan semula jadi untuk memenuhi konsep moden dalam ruang candelier besar.

Selain busana, aksesori Tory Burch juga tidak ketinggala­n melengkap gaya koleksi musim ini antaranya beg tangan unik Caucutta dan Sawyer Embroidere­d, koleksi kasut bulu, selendang serta perhiasan seperti anting-anting dan rantai.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia