Harian Metro

Bulu sintetik meriah

- Aniza Zainudin anizazainu­din@ hmetro.com.my

seperti warna mahupun nama anak mereka.

“Pilihan sedia ada kini menjangkau 100 rekaan dan melihat kepada cita rasa pelbagai pelanggan jumlah itu meningkat. Lihat saja penggunaan material juga pelbagai antaranya, satin, les, sequin, felt, sifon, kulit, benang bulu, ‘duck canvas’, organza dan banyak lagi.

“Mengenai rekaan biasanya saya merujuk daripada laman sesawang, kedai kraf dan juga majalah. Saya akan lakar dan hasilkan sampel terlebih dulu untuk dipakai Aurora sebelum dipasarkan,” katanya.

Harga ditawarkan bermula RM10 dan ke atas bergantung kepada material serta perincian diingini pelanggan. Mereka yang ingin mendapatka­n aksesori unik ini boleh mengunjung­i laman sosial Instagram @ glittertut­ubowtique atau Facebook, Glitter Tutu Bowtique. Mencipta kelainan dengan menggunaka­n sentuhan buluan sintetik bagi koleksi terbaru Tudung Ruffle berjaya mengubah dimensi fesyen berhijab.

Melakukan percubaan berani menentang arus rekaan tipikal yang lebih ‘selamat’, rekaan terbaru ini diharap memeriahka­n lagi industri fesyen tanah air.

Terkenal dengan ‘signature’ tudung bawal, 12 koleksi eksklusif Tudung Ruffle juga menyuntik elemen moden dari segi rekaan mahupun pemilihan aksesori berbeza.

Mempertaru­hkan perincian ‘luar biasa’ menggunaka­n bulu burung unta sintetik bagi koleksi terbaru, pemiliknya, Hanis Arif, berhasrat memberi nafas baru kepada fesyen tudung bawal.

Koleksi inspirasi,

Ruffle Feather didedikasi sepenuhnya kepada pencinta tudung bawal yang ingin tampil unik ketika berfesyen. Dilapisi dua lapisan bulu burung unta sintetik berkualiti tinggi dan tebal di setiap hujung tudung seolaholah simbolik kesantunan seorang wanita.

Bijak ‘bermain’ dengan taburan perhiasan hablur Swarovski pada bidang tudung, koleksi ini tidak mengetepik­an suntikan eksklusif dan elegan yang lantas tampil mewah.

Lebih menarik lagi, setiap helaian Tudung Ruffle memberikan keselesaan kepada wanita untuk mempelbaga­ikan penggayaan tudung mengikut kreativiti tersendiri.

Tudung Ruffle terap elemen moden bagi ciri luar biasa koleksi terbaru

 ??  ?? MENARIK kombinasi motif bersama nama.
MENARIK kombinasi motif bersama nama.
 ??  ?? TABURAN hablur Swarovski.
TABURAN hablur Swarovski.
 ??  ?? SANTAI tetapi menonjol.
SANTAI tetapi menonjol.
 ??  ?? CIPTA kelainan dengan perincian bulu sintetik.
CIPTA kelainan dengan perincian bulu sintetik.
 ??  ?? TAMPIL unik dalam berfesyen.
TAMPIL unik dalam berfesyen.
 ??  ?? MOTIF adiwira
MOTIF adiwira
 ??  ?? TAMPAK feminin.
TAMPAK feminin.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia