Harian Metro

‘Pahang pasti bangkit!’

- Asrol Awang sukan@hmetro.com.my

Kuantan: Pemain tengah Pahang, Wan Zaharulniz­am Wan Zakaria percaya skuad itu pasti bangkit daripada kekalahan mengejut kepada FELDA United apabila melayan kunjungan Negeri Sembilan dalam saingan Piala Malaysia di Stadium Darul Makmur, malam ini.

Pemain berusia 26 tahun itu berkata, kekalahan tipis 1-2 kepada The Fighters pada aksi Liga Super sudah dilupakan skuad Tok Gajah untuk memberi fokus kepada perlawanan pertama saingan piala berprestij itu.

Semuanya diharapkan sempurna sekali gus menebus kekalahan bagi memulakan aksi pertama Piala Malaysia dengan keputusan positif terutama memanfaatk­an peluang beraksi di laman sendiri dengan meraih tiga mata, katanya.

“Kekalahan kepada FELDA United tidak akan melemahkan Pahang, sebaliknya kami akan berusaha kembali dengan persembaha­n terbaik seperti dipamerkan sebelum saingan liga berehat.

“Jentera pasukan Tok Gajah

(gambar)

akan lebih kemas dan tersusun terutama di bahagian tengah dalam usaha membantu serangan merobek gawang Negeri Sembilan,” katanya semalam.

Namun, Wan Zaharulniz­am atau Kecik berkata, kemampuan Negeri Sembilan tidak boleh dipandang mudah biarpun rekod pertemuan memihak kepada Pahang musim ini ketika bertemu dalam saingan Piala FA.

Justeru, dia bersama rakan sepasukan akan memastikan Tok Gajah tidak terlepas tiga mata sebagai permulaan untuk kembali meletakkan Pahang pada prestasi terbaik.

“Fokus utama kami adalah menewaskan Negeri Sembilan pada saingan Piala Malaysia,” katanya yang menjaringk­an dua gol musim ini.

Selain Pahang dan Negeri Sembilan, Kumpulan A turut menampilka­n dua pasukan kelab T-Team dan PKNP FC.

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia