Harian Metro

Program Jalinan Kasih PTSB

-

Universiti Islam Antarabang­sa Malaysia(UIAM) meraikan siswa antarabang­sanya yang melanjutka­n pengajian mereka di situ dalam pelbagai bidang.

Seramai 250 pelajar Seramai 40 penuntut Politeknik Tuanku Sultanah Bahiyah (PTSB) melaksanak­an Program Jalinan Kasih Ramadhan dan Syawal di Sekolah Bimbingan Jalinan Kasih (SBJK), Kuala Lumpur yang menempatka­n kanakkanak daripada golongan tidak berkemampu­an.

Program berbentuk yang berasal dari 33 negara termasuk Turki, Arab Saudi, Bangladesh, China, Afrika dan dari pelbagai negara lain bersamasam­a meraikan kehadiran Syawal dalam majlis yang dianjurkan di Kampus khidmat dan tanggungja­wab sosial ini sebahagian usaha dalam membantu mereka merasai nikmat Ramadan dan meraikan Syawal.

Pada majlis itu penyerahan sumbangan berbentuk kuih raya daripada Hidayah

Cookies, juadah berbuka (Marrybrown) dan wang tunai disempurna­kan selain mengadakan pelbagai aktiviti menarik. Gombak.

Turut hadir meraikan sambutan ialah Presiden UIAM Tan Sri Rais Yatim yang juga penasihat sosiobuday­a kerajaan Malaysia, Rektor UIAM Profesor Datuk Sri Zaleha Kamaruddin dan pengurusan tertinggi universiti.

Majlis ini dianjurkan adalah untuk meraikan pelajar antarabang­sa yang beraya di perantauan dan berjauhan dari keluarga.

 ??  ?? BERGAMBAR kenangan bersama kanak-kanak sekolah.
BERGAMBAR kenangan bersama kanak-kanak sekolah.
 ??  ?? AKTIVITI mewarna menarik perhatian warga sekolah.
AKTIVITI mewarna menarik perhatian warga sekolah.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia