Harian Metro

SINOPSIS TV SEDIA PLATFORM SENI

- TV3, 12.02 tengah hari GEROBOK RAYA TV3, 2 petang SANGAM Najiy Jefri najiy.jefri@hmetro.com.my 12.30 tengah malam TV3 CINEMA MISSION: IMPOSSIBLE 2 TV3, 6.58 petang ENCIK SUAMI MAT SALIH CELUP EPISOD 9

Mengisahka­n pasangan suami isteri, Zah dan Muhsim yang sudah mendirikan rumah tangga selama lima tahun tetapi masih dikurniaka­n cahaya mata. Berkat kesabaran dan doa, mereka dikurniaka­n seorang bayi ketika Syawal diberi nama Fatiyah.

PELAKON: Eja, Zamarul Hisham, Aleeya, Khairisya, Zarina Zainoordin dan Syukri Yahaya Mission: Impossible 2 menggunaka­n tema kemusnahan dunia. Sebuah syarikat perubatan mencipta sejenis virus bernama Chimera yang boleh membunuh berjuta-juta manusia dalam masa singkat.

Bagaimanap­un, ketua syarikat itu mengarahka­n pakarnya menghasilk­an penawar yang boleh menjadi begitu bernilai hingga mencecah berbilion dolar. Virus itu jatuh ke tangan pengganas yang diketuai Sean Ambrose lakonan Dougray Scott.

Ethan Hunt (Cruise) dipanggil melaporkan diri di Seville, Sepanyol. Dia diarahkan oleh Sundar, Gopal dan Radha berkawan sejak kecil. Apabila mereka dewasa, Sundar mula menyukai Radha, tetapi Radha lebih menyukai Gopal yang turut menyukainy­a.

PELAKON: Vyjayantim­ala, Rajendra Kumar dan Raj Kapoor Sebagai usaha untuk mengetenga­hkan bakat seni anak tempatan, pihak Hype Hotel & Monspace Entertainm­ent menyediaka­n ruang khas yang diberi nama Monspace Theatre sebagai galakan lebih ramai anak tempatan untuk mengekspre­sikan bakat.

Ruang dan pentas yang terletak di Hotel Nouvelle, Sungai Besi, Kuala Lumpur ini menawarkan pelbagai kemudahan dan kelengkapa­n serba canggih kepada penggiat seni untuk mengadakan majlis hiburan seperti teater, atau konsert.

Kini kos untuk menganjurk­an suatu acara atau majlis memerlukan kos yang amat tinggi bagi sesetengah artis tempatan untuk mempromosi­kan bakat, jenama ataupun produk. ketuanya (Anthony Hopkins) mencari pengganas itu dan mendapatka­n semula virus Chimera. Dia juga ditugaskan bersama seorang pencuri berlian jelita, Nyah Hall lakonan Thandie Newton. Luther Stickell (Ving Rhames) pula bertindak sebagai ketua logistik.

Pastinya Hunt dan Hall sukar menerima kehadiran masingmasi­ng seperti pasangan dalam mana-mana filem, sama ada pasangan lelaki dengan lelaki atau lelaki dengan wanita. Seperti yang dijangka, lamakelama­an mereka memahami hati masing-masing selepas mengharung­i pelbagai halangan.

PELAKON: Tom Cruise, Anthony Hopkins, Dougray Scott dan Thandie Newton. Iman tidak berputus asa. Dia menyuruh Ian menyiapkan kerja sekolahnya iaitu karangan bertajuk ‘Syurga Di Bawah Tapak Kaki Ibu’.

PELAKON: Daler Yusuf, Fikri Bakar, Tania Hudson, Juliana Evans dan Afzan

Menurut Pengasas Monspace Theatre, Datuk Seri Jessy Lai (gambar), pentas ini direalisas­ikan sebagai satu inisiatif dalam menyumbang­kan peluang dan mengembang­kan kreativiti serta menjadikan asas pembentuka­n identiti bagi artis sedia ada di samping menganjurk­an beberapa acara berprestij.

“Ia diwujudkan sebagai salah satu platform kepada penggiat seni tempatan dalam membentuk penjenamaa­n tersendiri dalam industri seni tanah air.

“Kami berharap pentas ini menjadi landasan terbaik buat selebriti memartabat­kan nama industri seni hiburan di mata luar dengan mengadakan konsert di pentas Monspace Theatre.

“Bagi artis tempatan yang berminat untuk mengadakan sebarang majlis atau acara di sini, kami juga akan menawarkan dan membantu

Monspace Theatre ruang khas galak lebih ramai anak tempatan ekspresi bakat

memberikan dana untuk merealisas­ikan impian mereka mengikut terma dan syarat ditetapkan.

“Apa yang mengujakan pentas ini mampu memuatkan 600 penonton dan mempunyai kelengkapa­n canggih yang mengikut spesifikas­i semasa.

“Lebih istimewa, penggiat seni tidak perlu lagi membawa kelengkapa­n sendiri untuk persembaha­n seperti sistem audio, pencahayaa­n dan lain-lain kerana semuanya tersedia di Monspace Theather,” katanya.

Dalam masa sama, Monspace Theatre juga bakal menjadi tarikan pelancong luar negara yang mahu menyaksika­n bakat seni anak Malaysia. Tidak terhad kepada persembaha­n tempatan, kata Jessie lagi pihaknya turut mengundang persembaha­n luar negara untuk hiburan penonton Malaysia.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia