Harian Metro

Gajah Perang terancam Waspada aksi agresif skuad tuan rumah

-

Peningkata­n skuad Malaysia bawah 22 tahun (B-22) yang menewaskan Indonesia B-22 3-0 kelmarin mencetuska­n kebimbanga­n jurulatih Thailand B-22 Worrawoot Srimaka

menjelang pertembung­an kedua Kumpulan H kelayakan Kejohanan AFC B-23 di Stadium Nasional Supachalas­ai jam 8 malam ini.

Menurut Worrawoot, skuad Malaysia tampil berbeza berbanding ketika mereka menang dalam dua pertemuan sebelum ini.

“Malaysia membuat perubahan dari segi pemain dan jurulatih. Mereka bermain bagus dan boleh memberi ancaman kepada Thailand.

kecil)

(gambar

skuad bawah 22 tahun negara (B-22) Adib Zainudin percaya mereka mampu melakukan kejutan ke atas Thailand B-22 meskipun pasukan pilihan itu akan lebih agresif kerana terdesak buru kemenangan pertama.

Kedudukan Malaysia ketika

 Worrawoot bimbang peningkata­n skuad B-22 negara, terdesak buru tiga mata

“Mereka menang semalam (kelmarin) dan pasti akan lebih yakin. Saya menjangkak­an perlawanan yang sengit,” katanya.

Dalam dua pertemuan terakhir, anak buah Worrawoot menewaskan skuad muda negara 2-1 yang ketika itu dikendalik­an ini lebih baik apabila memungut tiga mata hasil kemenangan 3-0 ke atas Indonesia kelmarin ketika pasukan tuan rumah kecewa selepas seri 1-1 dengan Mongolia.

“Thailand pasukan hebat di Asia Tenggara tapi dalam bola sepak apa saja boleh

Frank Berhardt pada final Kejohanan Nations Cup tahun lalu dan 4-0 di Piala Dubai, Mac lalu.

Skuad Gajah Perang dalam kedudukan terdesak untuk memburu kemenangan selepas terikat 1-1 dengan Mongolia pada aksi pertama kelmarin. berlaku, saya percaya kami mampu memberi saingan sengit untuk layak ke pusingan akhir.

“Dalam kumpulan ini, Thailand pasukan pilihan tapi mereka seri dengan Mongolia semalam (kelmarin) jadi saya jangkakan mereka akan lebih agresif,” katanya.

Worrawoot, 46, yang pernah beraksi dalam Liga Malaysia dengan mewakili Kelantan pada 2005-2006 berkata hujan lebat sehingga menyebabka­n padang becak menyukarka­n anak buahnya mempamerka­n prestasi terbaik.

“Keadaan padang menyukarka­n kedua-dua pasukan beraksi. Kami sebenarnya boleh menang jika pemain dapat memanfaatk­an peluang. Kami masih ada dua perlawanan dan mesti menang untuk layak,” katanya.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia