Harian Metro

Impian ibadah bersama tercapai

-

Kelana Jaya: Lengkap sekeluarga menunaikan rukun Islam kelima antara impian setiap insan berikutan peluang berkenaan bukanlah mudah diperoleh.

Bagi Azman Alias, 57, dia bersama isteri dan empat anaknya bertuah berpeluang menunaikan ibadah haji bersama, malah mereka gembira serta bersyukur memperoleh peluang berkenaan.

Menurutnya, sebelum ini, dia menganggap untuk menunaikan ibadah haji sekeluarga adalah cukup mustahil memandangk­an terdapat puluhan ribu lagi yang turut memohon untuk berbuat demikian.

“Doa dan solat hajat saya lakukan setiap hari bagi memohon kepada Allah agar dikurniaka­n peluang untuk ke Tanah Suci sekeluarga.

” Alhamdulil­lah, usaha berkenaan membuahkan hasil apabila mendapat tawaran untuk menunaikan haji sekeluarga tanpa sebarang masalah,” katanya ketika ditemui di Kompleks Tabung Haji, di sini, semalam.

Azman bersama isteri, Zaidah Ahmad Shah, 52, dan empat anaknya berusia 17 hingga 25 tahun berlepas ke Tanah Suci dengan penerbanga­n pada jam 1.50 pagi semalam.

Menurutnya, dia bekerja keras untuk memastikan setiap tabunganny­a, isteri dan empat anaknya mencukupi sekali gus membolehka­n mereka ke tanah suci.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia