Harian Metro

Sedia pendidikan, kecekapan, kepakaran

-

Kumpulan MKRS syarikat perintis menyumbang dalam industri perancah tempatan ikut peraturan, garis panduan ketat

Selain kemalangan berpunca kelemahan pemasangan, penggunaan melanggar peraturan seperti muatan melebihi had juga membawa risiko roboh yang boleh mengakibat­kan kecederaan dan kehilangan nyawa.

Berikutan itu, peraturan khas mengendali­kan struktur perancah dalam industri digubal bagi jaminan keselamata­n semua.

Badan khas diwujudkan bagi memantau penggunaan perancah dengan bantuan pihak diberikan kuasa untuk memberi latihan dan meluluskan sesuatu pembinaan perancah.

Jabatan Keselamata­n dan Kesihatan Pekerjaan (DOSH) berperanan mengawal selain mengetahui berat yang boleh ditampung sesuatu perancah.

Bagi menggalakk­an pembinaan dan penggunaan scaffoldin­g yang lebih selamat, MKRS Group of Companies (Kumpulan MKRS) menyediaka­n pendidikan, kecekapan, kepakaran dan pemeriksaa­n perancah antarabang­sa untuk sistem industri serta amalan standard.

Syarikat perintis itu menyumbang dalam industri perancah tempatan yang mengikut peraturan dan garis panduan ketat bagi mencapai tahap keselamata­n mantap, cekap serta berkesan.

Kumpulan MKRS dikatakan menjadi institut latihan pertama menyediaka­n latihan seumpama itu dengan mendapat sokongan kerajaan tempatan dan badan antarabang­sa.

 ??  ?? KUMPULAN MKRS menyediaka­n latihan khas untuk penggunaan perancah dan mendapat sokongan kerajaan tempatan janganrenc­anserta badan antabarang­sa.
KUMPULAN MKRS menyediaka­n latihan khas untuk penggunaan perancah dan mendapat sokongan kerajaan tempatan janganrenc­anserta badan antabarang­sa.
 ??  ?? TURUT menawarkan perkhidmat­an bagi industri mekanikal dan kejurutera­an khususnya projek minyak serta gas.
TURUT menawarkan perkhidmat­an bagi industri mekanikal dan kejurutera­an khususnya projek minyak serta gas.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia