Harian Metro

MoU tingkat kebersihan INI RUMAH...

-

Petaling Jaya: Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) memeterai memorandum persefaham­an (MoU) melalui Program Rakan Strategik bersama Syarikat Karcher Cleaning System Sdn Bhd dalam usaha meningkatk­an keberkesan­an kerja pembersiha­n di kawasan awam. sewa itu secara tidak sah dan langsung tidak menepati kelayakan untuk mendapat rumah PPR.

Dalam Operasi Rampasan Unit Bersepadu Jabatan Pengurusan Perumahan dan Pembanguna­n Komuniti (JPPPK) DBKL itu, 35 rumah disita selepas didapati disalah guna ketua rumah termasuk menyewakan­nya kepada orang lain.

Pengarah JPPPK DBKL Wan Mohammad Ghazali Nor berkata, operasi ini dijalankan berdasarka­n bancian dilakukan pihaknya yang mendapati terdapat 35 unit rumah melanggar kesalahan iaitu sama ada penyewa tidak menetap ataupun penghuni tidak sah.

Katanya, tindakan rampasan ini terpaksa dilakukan kerana ramai lagi pihak yang memerlukan dan layak tetapi tiada unit rumah kosong untuk diberi kepada mereka.

“DBKL terpaksa bertegas dalam hal ini kerana banyak kegiatan dikesan dilakukan di rumah PPR. Malah sepanjang tahun ini, kami sudah merampas 554 unit rumah atas kesalahan sama termasuk menyewakan­nya kepada warga asing,” katanya.

 DBKL sudah rampas 554 rumah PPR

 ??  ??
 ??  ?? WAN Mohammad Ghazali menampal notis pada sebuah rumah PPR yang dirampas.
WAN Mohammad Ghazali menampal notis pada sebuah rumah PPR yang dirampas.
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia