Harian Metro

Malang Melaka berganda

- Nazri Abu Bakar sukan@hmetro.com.my Malik Muhamad sukan@hmetro.com.my

Melaka: Ketika Melaka United masih bergelut untuk kekal dalam Liga Super, skuad terbabit ditimpa khabar duka selepas khidmat pemain import Macedonia Jasmin Macenovic tidak dapat meneruskan sentuhan sehingga penghujung musim ini.

Hanya sempat merasai beberapa aksi Liga Super dan Piala Malaysia, pemain yang disenaraik­an sempena jendela perpindaha­n Jun lalu hampir pasti tidak mampu diturun sepanjang saingan selepas ini.

Pengurus pasukan Datuk Wira Mohd Yusoff Mahadi berkata, perlawanan menentang UiTM FC pada 18 Julai lalu adalah aksi terakhir buat pemain pertahanan itu selepas terpaksa menjalani pembedahan

Penyerang import Terengganu Tchetche Kipre mengaku pasukannya berada dalam landasan terbaik untuk mencalar ego pendahulu Kumpulan D Selangor dalam saingan Piala Malaysia di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah malam ini.

Malah pemain kelahiran Ivory Coast yang dikenali ‘Drogba Terengganu’ dalam kalangan peminat setia juga melaungkan keyakinan tinggi untuk menjadi watak pemusnah selepas menemui sentuhan jaringan dalam tiga perlawanan terakhir ketika bertemu Perlis, Kuala Lumpur dan terbaru Negeri Sembilan.

“Selepas tujuh perlawanan berturut-turut dalam masa Posterior Cruciate Ligamen (PCL) lutut kanan yang agak serius.

Beliau berkata, malah pemain itu sudah tidak beraksi sejak dua perlawanan lalu ketika bertemu Pahang dan Sarawak dan kini tidak diturunkan ketika berdepan Kedah pada aksi Piala Malaysia di Stadium Hang Jebat, malam ini.

Macenovic yang mengambil alih tempat Godwin Antwi (Ghana) pada Jun lalu hanya sempat beraksi beberapa perlawanan Liga sebulan termasuk Liga Perdana dan Piala Malaysia tanpa sebarang kekalahan, ini peluang terbaik buat kami mencatat kemenangan pertama selepas tiga kali seri.

“Selain itu prestasi pemain yang kian meningkat dan positif serta semakin serasi menguatkan keazaman kami untuk menewaskan Selangor biarpun mereka berada di tangga teratas.

“Bagi saya perlawanan bertemu Selangor sudah pasti menarik dan hebat, tapi kami akan memberikan aksi terbaik dan berazam untuk memburu jaringan awal lebih-lebih lagi di depan penyokong sendiri,” kata bekas pemain kelab Al-Suwaiq dalam Liga Oman yang menyarung jersi skuad Penyu pada jendela kedua perpindaha­n pemain.

Terengganu kini berada di tangga ketiga dengan tiga mata di belakang Selangor (7) dan Johor Darul Ta’zim (4).

“Kerjasama sepasukan ketika bertemu Negeri Sembilan diharap dapat diteruskan menentang Selangor dan secara peribadi saya berterima kasih kepada rakan sepasukan kerana banyak memberi peluang untuk menghasilk­an gol,” kata Kipre yang setakat ini sudah meledak empat gol dalam saingan liga.

 Drogba Terengganu yakin mampu robek benteng pertahanan Red Giants

Super dan Piala Malaysia.

Ketiadaann­ya menyebabka­n jurulatih Eduardo Almeida terpaksa menggunaka­n sepenuhnya khidmat pemain tempatan di barisan benteng berikutan tiga lagi pemain import iaitu Jeon Woo Young dan Felipe de Souza beraksi di posisi tengah selain Marko Simic di bahagian serangan.

“Hanya keajaiban membolehka­n Macenovis diturunkan selepas menjalani proses pemulihan kecergasan,” katanya.

 ??  ?? KIPRE (tengah) diasak oleh pemain pasukan Negeri Sembilan.
KIPRE (tengah) diasak oleh pemain pasukan Negeri Sembilan.
 ??  ?? MACENOVIC (kiri) terpaksa diketepika­n hingga hujung musim.
MACENOVIC (kiri) terpaksa diketepika­n hingga hujung musim.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia