Harian Metro

ELAK GUNA AGIHAN PENDAPATAN BAYAR PINJAMAN ASB

-

 Nikmati kelebihan melabur

 Kuasa faedah kompaun kembangkan pelaburan

mengurangk­an pulangan yang anda terima seperti kos minyak, pengurusan kereta dan rumah dan penyenggar­aan.

Jadi, mana mungkin anda meminjam untuk melabur dan kemudianny­a mengharapk­an instrumen berkenaan menampung pula bayaran bulanan untuk pinjaman berkenaan.

Lagipun, ASB sendiri ialah unit amanah yang merupakan satu instrumen pelaburan yang terdedah kepada pelbagai risiko pelaburan seperti pendapatan daripada pelaburan dan persekitar­an ekonomi semasa.

ASB tidak pernah menjanjika­n sebarang pulangan tertentu, jadi usahlah anda terpedaya dengan kata-kata mereka yang hanya ‘menjual’ Pinjaman ASB tanpa mendidik anda mengenai risiko yang perlu anda tanggung.

Jadi, jika anda tiada kemampuan untuk membayar ansuran bulanan menggunaka­n wang sendiri, lebih baik anda melabur secara tunai saja setiap bulan. Cubalah untuk mendisplin­kan diri dan anda akan dapat menikmati manfaat daripada pelaburan.

 ??  ?? SEBAHAGIAN peserta yang hadir sempena seminar
ASNB di bangunan PNB, Kuala Lumpur.
SEBAHAGIAN peserta yang hadir sempena seminar ASNB di bangunan PNB, Kuala Lumpur.
 ??  ?? JIKA anda melabur RM20,000 untuk tempoh 20 tahun dan menerima pulangan purata tahunan 6 peratus, modal pelaburan anda berpotensi berkembang kepada kira-kira RM64,000. Syaratnya modal pelaburan dan agihan pendapatan tidak dikeluarka­n sepanjang tempoh itu.
JIKA anda melabur RM20,000 untuk tempoh 20 tahun dan menerima pulangan purata tahunan 6 peratus, modal pelaburan anda berpotensi berkembang kepada kira-kira RM64,000. Syaratnya modal pelaburan dan agihan pendapatan tidak dikeluarka­n sepanjang tempoh itu.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia