Harian Metro

700 jemaah selamat tiba di Makkah

-

pertama dan kedua jemaah haji Malaysia seramai 700 orang selamat tiba di Makkah, semalam.

Mereka tiba di kota suci ini dari Lapangan Terbang Antarabang­sa King Abdul Aziz di Jeddah, jam 2 petang (waktu tempatan) dan ditempatka­n di Hotel Abraj Al-Janadriyah yang turut menempatka­n ibu pejabat Lembaga Tabung Haji (TH) Makkah.

Terdahulu, semua jemaah berkenaan berlepas dengan dua penerbanga­n berbeza dari Lapangan Terbang Antarabang­sa Kuala Lumpur (KLIA) di Sepang, awal pagi Ahad (waktu Malaysia).

Sebaik tiba di hotel penginapan mereka, semua jemaah terbabit yang dalam ihram disambut Timbalan Ketua Rombongan Haji (Kebajikan) Nurrin Anuwar Shamsuddin serta pengurusan kanan TH serta wakil Muassasah Asia Tenggara.

Mereka diberikan air zamzam serta manisan sambil diiringi alunan nasyid sebelum dibawa ke bilik penginapan masing-masing untuk berehat sebelum dibawa ke Masjidil Haram oleh petugas TH untuk melaksanak­an ibadat umrah.

Seorang jemaah, Mohd Sayuti Shafie, 61, dari Pasir Puteh, Kelantan bersyukur dan

 ??  ?? KUMPULAN jemaah haji pertama Malaysia yang tiba di Makkah, semalam.
KUMPULAN jemaah haji pertama Malaysia yang tiba di Makkah, semalam.
 ??  ?? JEMAAH haji p yang tiba di Makkah diberikan air zamzam serta manisan sambil diiringi alunan nasyid.
JEMAAH haji p yang tiba di Makkah diberikan air zamzam serta manisan sambil diiringi alunan nasyid.
 ?? Fatimah Abdul Razak ?? Memang gembira dan bersyukur dapat menjejakka­n kaki ke Tanah Suci untuk menunaikan Rukun Islam kelima”
Fatimah Abdul Razak Memang gembira dan bersyukur dapat menjejakka­n kaki ke Tanah Suci untuk menunaikan Rukun Islam kelima”

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia