Harian Metro

Berarak rai detik sejarah

-

Sdn Bhd itu bermula sejak 25 Julai lalu dan rombongan berkenaan dijangka tiba di Lapangan Terbang Antarabang­sa Kuala Lumpur (KLIA) jam 7.45 malam ini.

Sempena Aidiladha September depan, Yayasan Al Amin juga melaksanak­an program ibadat korban di Palestin dengan menawarkan kadar RM1,900 perbahagia­n.

Orang ramai yang mahu memburu pahala ibadat korban di Palestin boleh menghubung­i Ustaz Ahmad Fikri di talian 0133343643 atau talian pejabat Yayasan Al Amin 0355232296.

Daging korban diuruskan oleh Yayasan Al Amin dan agihan dibuat kepada pelarian Palestin yang memerlukan. Bagi yang berminat boleh melayari laman web www.yayasanala­min.com

Israel menawan Baitulmaqd­is Timur, termasuk Kota Lama dan pekarangan Haram Al-Sharif dalam Perang 1967 sebelum mengisytih­arkan kawasan itu sebahagian ibu negaranya.

Perisytiha­ran itu bagaimanap­un tidak diiktiraf masyarakat antarabang­sa.

 ??  ??
 ??  ?? IMAM Masjid al-Aqsa Masjid al-Aqsa Syeikh Yusuf Abu Sneinah (kiri) memeluk jemaah Malaysia.
IMAM Masjid al-Aqsa Masjid al-Aqsa Syeikh Yusuf Abu Sneinah (kiri) memeluk jemaah Malaysia.
 ??  ?? PENDUDUK Palestin berkumpul dan berarak di sekitar Masjid al-Aqsa sebagai meraikan kemenangan apabila rejim Zionis mengalah menanggalk­an peralatan keselamata­n di semua pintu masuk masjid itu.
PENDUDUK Palestin berkumpul dan berarak di sekitar Masjid al-Aqsa sebagai meraikan kemenangan apabila rejim Zionis mengalah menanggalk­an peralatan keselamata­n di semua pintu masuk masjid itu.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia