Harian Metro

Pingat keparat RM5,000

-

terbabit dalam kedua-dua kejadian buli itu dan tidak menolak kemungkina­n menahan beberapa suspek lagi,” katanya di tapak penganjura­n Sukan Kuda Lasak di Lembah Bidong, di sini, semalam.

Aidi berkata, semua kumpulan kedua pelajar yang ditahan itu dibawa ke Mahkamah Majistret Kuala Terengganu bagi mendapatka­n perintah reman sebelum mahkamah membenarka­n mereka ditahan tiga hari sehingga esok.

Pihaknya turut meminta pihak sekolah memaklumka­n kejadian buli di sekolah bagi membolehka­n tindakan sewajarnya diambil.

“Jika ada lagi mangsa buli di sekolah berkenaan, kami harap mereka tampil membuat laporan,” katanya.

Sementara itu, semua pelajar berkenaan tiba di pekarangan mahkamah jam 9 pagi sambil diiringi polis bagi mendapatka­n perintah reman.

Perintah reman itu dikeluarka­n Penolong Pendaftar Mahkamah Majistret Kuala tidak berkelayak­an menganuger­ahkan pingat menyerupai istana dan bagi meyakinkan penerima, penganjur turut menjemput VVIP.

“Suspek mendakwa dirinya bergelar Datuk, namun polis menyiasat kesahihan dakwaannya dan sehingga kini kami masih mengumpul maklumat kegiatan suspek.

“Kami dimaklumka­n sebelum ini suspek pernah cuba menganjurk­an majlis sama di sebuah negeri di utara, namun gagal,” katanya.

Beliau berkata, penerima yang menjadi mangsa juga tampil membuat laporan serta diambil keterangan.

“Suspek direman empat hari bermula hari ini (semalam) bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 419, Kanun Keseksaan yang boleh membawa hukuman tujuh tahun penjara atau denda atau kedua-duanya.

“Mereka yang ada maklumat berkaitan penganuger­ahan pingat itu boleh menghubung­i pegawai penyiasat di talian 0135882930,” katanya.

 95 penerima terpedaya janji kontrak kerajaan putih mata diserbu dalam majlis anugerah

 ??  ?? ASRI (dua kanan) bersama pegawainya menunjukka­n pingat dan selempang yang dirampas dalam majlis penyampaia­n anugerah pingat di sebuah hotel di Alor Setar, semalam.
ASRI (dua kanan) bersama pegawainya menunjukka­n pingat dan selempang yang dirampas dalam majlis penyampaia­n anugerah pingat di sebuah hotel di Alor Setar, semalam.
 ??  ?? PELAJAR yang terbabit kes buli di Kolej Vokasional Wakaf Tembesu dibawa ke Mahkamah Majistret Kuala Terengganu untuk direman.
PELAJAR yang terbabit kes buli di Kolej Vokasional Wakaf Tembesu dibawa ke Mahkamah Majistret Kuala Terengganu untuk direman.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia