Harian Metro

Poad sudah ada bayangan

- Saiful Affendy Sapran saifulaffe­ndy@hmetro.com.my

Kuala Lumpur: Masih belum ada sebarang keputusan sama ada Nixson Kennedy atau pun Muhammad Haiqal Hanafi yang bakal dipilih bagi melengkapk­an kuartet 4x100 meter (m) negara.

Bagaimanap­un, jurulatih pecut lelaki negara, Mohd Poad Kassim menegaskan beliau sudah mempunyai gambaran siapa antara mereka berdua yang akan dipilih.

Jelas Poad, beliau perlu menunggu laporan rasmi daripada Institut Sukan Negara (ISN) berdasarka­n ujian masa ketiga antara Nixson dan Haiqal yang dilakukan semalam.

“Saya perlu tunggu laporan lengkap dari ISN sebab kedua-dua mereka menunjukka­n prestasi yang baik pada ujian masa hari ini (semalam).

“Calon pelari pertama ini akan diketahui dalam masa terdekat dengan paling cepat pada 19 Ogos (esok),” katanya ketika ditemui selepas ujian masa ketiga semalam di Stadium Mini Majlis Sukan Negara (MSN).

Tiga pelari yang sudah terpilih ialah Jonathan Nyepa, Badrul Hisyam Abdul Manap serta Khairul

Hafiz Jantan.

Menerusi laporan Arena

Metro semalam, ketua negara dengan lebih satu juta peminat berdaftar dalam menyatu padukan semangat sokongan rakyat Malaysia terhadap atlet negara.

Apa yang istimewa, anda boleh memiliki pelekat ini secara percuma di TM Point jurulatih skuad olahraga negara, Zainal Abas berkata, ujian masa ketiga itu perlu dilakukan selepas kedua-dua pelari berkenaan menunjukka­n persaingan yang sengit ketika ujian masa pertama dan kedua.

seluruh negara, lorong tambah nilai PLUS terpilih,selain mendengar siaran ERA, Hitz dan MYFM untuk mengetahui lokasi skuad TM dan turut berpeluang mendapatka­n jersi Team Malaysia dan tiket Sukan SEA.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia