Harian Metro

Cray tetap waspada

-

 Jaguh pecut Filipina akui misi pertahan emas 100m kali ini mencabar

terbaik musim ini yang lebih bagus daripada saya,” kata Cray ketika sesi latihan di Stadium Mini Majlis Sukan Negara, semalam.

Dalam perkembang­an sama, Eric enggan mengaku kalah dan tetap mahu beraksi dalam dua acara - 100m dan 400m berpagar - meskipun bakal berlangsun­g pada hari sama, esok.

Pencapaian terbaik Eric musim ini dalam acara 100m adalah 10.27s di Terbuka Texas, mengalami penurunan 0.02s berbanding catatan emas 10.25s di Singapura.

Eric yang memiliki kelebihan dalam acara 400m berpagar adalah pemenang emas di Kejohanan Olahraga Asia di India dengan catatan 49.57s.

Selain itu, Cray turut mendedahka­n dia mungkin disenaraik­an untuk menggalas cabaran Filipina dalam acara berpasukan 4x100m dan 4x400m.

Acara olahraga dijadual bermula pada Selasa hingga Sabtu dengan menawarkan 48 pingat secara keseluruha­n di Stadium Nasional Bukit Jalil termasukla­h dua pada hari pembukaan sebelum ini.

 ??  ??
 ??  ?? KHAIRUL Hafiz pada sesi latihan di Stadium Mini Majlis Sukan Nasional.
KHAIRUL Hafiz pada sesi latihan di Stadium Mini Majlis Sukan Nasional.
 ??  ?? JIRAPONG gigih menjalani latihan sebelum berlepas ke Malaysia untuk Sukan SEA ke-29.
JIRAPONG gigih menjalani latihan sebelum berlepas ke Malaysia untuk Sukan SEA ke-29.
 ?? Eric Cray ?? Saya hanya mahu lakukan yang terbaik dan banggakan negara saya. Selepas berikan aksi terbaik baru tahu apa yang terjadi.”
Eric Cray Saya hanya mahu lakukan yang terbaik dan banggakan negara saya. Selepas berikan aksi terbaik baru tahu apa yang terjadi.”

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia