Harian Metro

3 mata jadi buruan

-

perlu mencari formula terbaik mengekang serangan Myanmar yang sudah meledak 11 gol dalam tiga perlawanan untuk muncul pasukan pertama mara ke separuh akhir.

“Kita tahu mereka ada bahagian serangan yang berkesan dan harus berwaspada dengan pemain mereka turunkan. Tapi kita tidak perlu fokus kepada pemain tertentu sebaliknya perlu lihat kekuatan sendiri dan cuba mengawal situasi apabila mereka menyerang.

“Sudah tentu kita turun untuk mendapatka­n kemenangan, tapi kena lihat situasi dalam perlawanan itu nanti. Kita harap dapat mencapai tiga mata seterusnya memikirkan mengenai persiapan di separuh akhir,” katanya ketika ditemui pada sesi latihan semalam.

Dengan pasukan di tangga ketiga Singapura hanya meraih tiga mata selepas tiga perlawanan, Malaysia hanya perlu seri dengan Myanmar untuk layak meskipun masih berbaki satu perlawanan menentang Laos, Rabu ini.

Selepas bergelut untuk meraih kemenangan dalam dua perlawanan awal, Kim Swee berharap mereka tidak mencari jalan susah untuk mengatasi skuad The White Angels.

“Kita tak ada sebarang tekanan. Pemain sudah menunjukka­n karektor biarpun ketinggala­n dengan Singapura,

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia