Harian Metro

‘Inilah kisahku’

-

makna sebenar menyayangi dan disayangi. Mereka dapat melihat perkembang­an saya dan sentiasa menyokong untuk mencapai impian,” kata Evelyn.

Itu antara kisah yang dikongsi Evelyn dengan penonton ketika konsert ‘The Theatre of Dreams’. Konsert itu dianjurkan untuk membantu kanakkanak terpinggir dan berisiko mencapai kejayaan dalam kehidupan mereka.

Berlangsun­g selama dua hari, konsert itu menyaksika­n penggunaan sepenuhnya KuAsh Theatre di Taman Tun Dr Ismail. Seramai 25 ‘penghibur’ merealisas­ikan impian masing-masing dengan membuat persembaha­n kali pertama secara langsung di depan penonton yang turut dihadiri Datin Paduka Marina Mahathir.

Acara konsert itu inisiatif daripada badan bukan kerajaan (NGO), Agape Vision yang memberi perhatian dalam memperkasa­kan belia terpinggir dan berisiko dengan semangat keakraban, menerapkan keyakinan, sikap berdikari serta altruisme.

Pengasas Agape Vision, Gillian Chong berkata, konsert itu hasil kerja keras peserta yang menyertai bengkel selama tiga bulan.

“Kami dapat lihat mereka lebih jelas dengan impian masing-masing dan bertambah yakin. Pemimpin belia berkongsi cerita mereka dengan berani dan lebih penting masing-masing berusaha menuju ke arah matlamat yang diimpikan,” katanya.

Pada malam pembukaan konsert, penonton disajikan perarakan fesyen yang menghiburk­an dengan dendangan lagu rancak,

Jai Ho diikuti dengan skit (lakonan pendek yang lucu) dan ‘stand up comedy’ (aksi lawak secara langsung).

Ada juga sesi perkongsia­n kehidupan sebenar Ben dan Florence (bukan nama sebenar) selain persembaha­n khas nyanyian daripada Gana dengan kehebatan ‘beatbox’.

Selain konsert, Agape Vision turut menganjurk­an program kepemimpin­an dan pemerkasaa­n,

Nomad Adventure untuk kanak-kanak terpinggir berkenaan.

 ??  ?? ANTARA persembaha­n yang dilakukan peserta.
ANTARA persembaha­n yang dilakukan peserta.
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia