Harian Metro

Lexi juarai Kejohanan Tech

-

Indianapol­is: Lexi Thomp son mencatat empat bawah par 68 pada pusingan akhir awal pagi tadi untuk menjuarai kejohanan sulung Kejuaraan Tech, acara terakhir menjelang kejuaraan utama terakhir musim ini.

Lexi mengumpul 19 bawah par 197 keseluruha­n untuk mencatat kemenangan dengan perbezaan empat pukulan di lapangan golf Brickyard Crossing.

“Ia minggu yang hebat secara keseluruha­n dan satu penghormat­an untuk berada di sini di Indiana... pastinya satu memori yang tidak akan saya lupakan,” kata pemain Amerika berusia 22 tahun itu.

Pemain New

(gambar)

Zealand, Lydia Ko merakam par 72 pada pusingan akhir untuk berada di tangga kedua dengan 15 bawah par

201 bagi penamat pertamanya dalam kelompok 10 teratas dalam tempoh tiga bulan.

Pemain Australia, Lee Min Jee (67) di tangga ketiga manakala tangga keempat menjadi milik pemain rookie Olafia Kristinsdo­ttir, pemain pertama Jelajah LPGA AS dari Iceland.

Pemain Kanada, Brooke Henderson (69) dan pemain Afrika Selatan, Ashleigh Buhai (71), pemain AS, Lizette Salas (69) dan pemain Korea Selatan, Kang Hae Ji (68) berkongsi tangga kelima dengan 12 bawah par, tujuh pukulan di belakang Lexi.

Lexi merangkul kejuaraan karier kesembilan dalam Jelajah LPGA, melengkapk­an pusinganny­a di lubang ke-18 dengan birdie birdie keenamnya pada pusingan akhir selain dua bogey.

Kejohanan 52 lubang itu pertanding­an baru tahun ini dan kejohanan terakhir sebelum Kejuaraan Evian di Evian-les-Bains, Perancis, minggu depan. - AFP

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia