Harian Metro

BAKAT BESAR MOUSEKETEE­RS MALAYSIA

- Norhadiani Baharom yanie@mediaprima.com.my

Kurang lebih 20 minit temu bual dijalankan bersama tujuh remaja ini, sudah cukup membuktika­n mengapa mereka dipilih sebagai Mousekeete­rs Malaysia, berbanding ribuan yang memohon gelaran itu.

Kriteria bakat luar biasa iaitu boleh menyanyi, mengacara, menari dan berlawak, selain keupayaan menguasai dwibahasa, bahasa Inggeris dan Melayu adalah bakat anugerah Tuhan yang hanya dimiliki segelintir insan terpilih.

Tanggungja­wab mereka juga besar berbanding remaja yang lain kerana sebagai ‘public figure’ mereka perlu menjadi contoh dan teladan yang baik kepada umum dan ini memerlukan mereka matang sebelum usia, sekali gus mengorbank­an kehidupan remaja mereka.

“Apa yang kami lakukan dalam program ini khususnya topik menarik setiap minggu semuanya berkaitan dengan remaja.

“Cumanya memang tidak dapat dinafikan pembabitan kami sebagai Mousekeete­rs dalam Club Mickey Mouse Malaysia ini terutamany­a semasa penggambar­an setiap episod mengajar kami erti disiplin yang tinggi.

“Di sebalik suasana yang menyeronok­kan, ia mengajar kami erti tanggungja­wab di mana kami perlu menyelesai­kan tugasan setiap episod dengan sebaiknya tanpa membuang masa.

“Setiap kali tiba di lokasi, kami terus dibawa ke bilik solek untuk bersiap, kemudian menukar pakaian dan terus beraksi di hadapan kamera. Tidak seperti sesetengah produksi yang membuatkan kita terpaksa

Bakal hiburkan kanakkanak melalui Rancangan

Mickey Mouse Club

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia