Harian Metro

SUAMI ISTERI ‘PERGI’ BERSAMA

-

 Suami isteri dalam perjalanan balik kampung maut nahas

Melaka: Seorang penunggang motosikal Yamaha RXZ maut manakala motosikaln­ya rentung selepas melanggar sebuah kereta yang melakukan pusingan U di persimpang­an lampu isyarat Limbongan Permai, berhampira­n restoran makanan segera McDonalds Limbongan, di sini, kelmarin.

Difahamkan dalam kejadian kira-kira jam 10 malam, mangsa, seorang penyelengg­ara pendingin hawa, Muhamad Shaiful Azman, 20, menunggang dari Limbongan tidak sempat mengelak Toyota Vios yang dipandu lelaki berusia 30 tahun dari bandar Melaka yang tiba-tiba melakukan pusingan U.

Kemalangan itu turut membabitka­n seorang penuntut Universiti Kuala Lumpur (UniKL) dikenali Ahmad Helmi Arifin, 21, namun mangsa gagal dikesan sejurus kejadian.

Ketua Polis Daerah Melaka Tengah Asisten Komisioner Afzanizar Ahmad ketika dihubungi mengesahka­n pihaknya menerima laporan berhubung kemalangan itu.

Beliau berkata, Muhamad Shaiful disahkan meninggal dunia di lokasi kemalangan akibat parah di kepala oleh pegawai perubatan daripada Hospital Melaka.

“Motosikal ditunggang kedua-dua penunggang berkenaan hilang kawalan lalu terbalik. Yamaha RXZ ditunggang mangsa yang maut terbakar dan kami sedang mengenal pasti punca kebakaran itu.

“Kami kini mengesan seorang lagi mangsa kerana setakat tengah hari tadi (semalam)

“Dia ada menghubung­i saya jam 8 malam tadi (kelmarin) dan menyatakan kerinduann­ya pada saya dan tidak sabar untuk bertemu.

“Dia juga sudah membuat temu janji untuk membawa anaknya menjalani pemeriksaa­n kesihatan ibu dan anak berhampira­n rumah dia belum tampil membuat laporan. Keterangan daripada mangsa itu penting untuk membantu hari ini (semalam).

“Mengikut perancanga­n, dia mahu membawa saya pulang bersamanya ke JP Perdana pada petang hari ini (semalam) kerana mahu bawa saya berjalan-jalan,” katanya.

Sadiah berkata, sebelum ini Nurul Farehah memperliha­tkan kami melengkapk­an siasatan kes ini,” katanya.

Afzanizar berkata, mayat mangsa dihantar ke Jabatan beberapa perubahan termasuk menyatakan ingin memberi penjagaan sepenuhnya kepada Nur Fatiah sejak tiga bulan lalu.

“Nurul Farehah bekerja sebagai kerani akaun manakala suaminya buruh di Singapura. Dia menyatakan mahu saya berehat sementara dia menjaga anaknya itu,” katanya.

Kemalangan membabitka­n tiga kereta itu turut menyebabka­n lapan yang lain cedera dan dibawa ke Pusat Kesihatan Penawar dan Sungai Mas untuk rawatan.

Jurucakap Jabatan Bomba dan Penyelamat Negeri Johor berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan jam 10.19 pagi membabitka­n kemalangan antara kereta Perodua Myvi, Proton Waja dan Honda HRV. Forensik untuk bedah siasat dan kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkut­an Jalan 1987.

 ??  ??
 ?? Sadiah Mohamad ?? Mengikut perancanga­n, dia mahu membawa saya pulang bersamanya ke JP Perdana pada petang hari ini ”
KEADAAN kenderaan yang terbabit kemalangan di Lebuhraya Senai-Desaru, semalam.
Sadiah Mohamad Mengikut perancanga­n, dia mahu membawa saya pulang bersamanya ke JP Perdana pada petang hari ini ” KEADAAN kenderaan yang terbabit kemalangan di Lebuhraya Senai-Desaru, semalam.
 ??  ?? KAKAK Nurul Farehah, Esah Sawal mendukung Nur Fatiah Nasuha ketika ditemui di Hospital Kota Tinggi.
MUHAMAD Faisal dan Nurul Farehah.
KAKAK Nurul Farehah, Esah Sawal mendukung Nur Fatiah Nasuha ketika ditemui di Hospital Kota Tinggi. MUHAMAD Faisal dan Nurul Farehah.
 ??  ?? PENUNGGANG motosikal maut di tempat kejadian manakala motosikal ditunggang rentung selepas melanggar kereta yang melakukan pusingan U.
PENUNGGANG motosikal maut di tempat kejadian manakala motosikal ditunggang rentung selepas melanggar kereta yang melakukan pusingan U.
 ??  ?? KEADAAN kereta yang terbabit dalam kemalangan.
KEADAAN kereta yang terbabit dalam kemalangan.
 ??  ?? MANGSA kemalangan maut di tempat kejadian.
MANGSA kemalangan maut di tempat kejadian.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia