Harian Metro

Kerjasama bendung denggi di Pakistan

-

Bangun program tangani wabak catat 1,000 kes dan 5 kematian dalam 2 minggu

Walaupun peratusan mereka yang menghadapi masalah kulit khususnya ekzema tidak terlalu tinggi namun penyelesai­an rawatan memerlukan pengkhusus­an dari segi ubat-ubatan. Ini disebabkan pengurusan ekzema memerlukan penjagaan teliti termasuk rawatan, makanan dan penjagaan harian.

Ditambah keadaan cuaca Malaysia yang tidak menentu, kulit mudah kering, gatal dan merosakkan tekstur kulit sehingga bersisik dan luka. Linola jenama rangkaian penjagaan kulit kering dari Jerman boleh membantu mengubah kehidupan pesakit ini apabila tampil dengan krim khas bagi memulih masalah kulit ekstrem seperti kulit mengelupas dan ekzema.

Dibangunka­n Dr August Wolff pada 1957, setiap hasil inovasi produk menjalani beberapa siri ujian klinikal bagi melihat keberkesan­an yang mampu diberikan kepada pengguna khususnya penghidap masalah kulit.

Ramuan utama yang melengkapk­an rangkaian penjagaan kulit kering ini merangkumi asid linoleik yang dipercayai boleh menggalakk­an pertumbuha­n kulit baru yang sihat bagi menggantik­an lapisan kulit terjejas.

Selain itu, menurut kajian yang dijalankan oleh Dr August terhadap tindak balas asid linoleik mendapati bahawa elemen yang ditambah ke dalam krim ubat-ubatan sebenarnya dapat menyalurka­n nutrisi dan vitamin optimum kepada kulit manusia. Asid linoleik kemudian bertindak sebagai lapisan perlindung­an yang mengunci lembapan dari bawah permukaan kulit (epidermis). Rangkaian penjagaan kulit Linola termasuk losen untuk tangan, kaki, mandian, syampu, losen pelindung matahari dan salap.

 ??  ?? JEROME (kiri) bersama Farah menandatan­gani perjanjian memerangi wabak denggi di Pakistan.
JEROME (kiri) bersama Farah menandatan­gani perjanjian memerangi wabak denggi di Pakistan.
 ??  ?? PENGURUS Maklumat Perubatan Linola Dr Manuel Hauser (tiga dari kanan) bersama kakitangan Nuvanta Sdn Bhd ketika pelancaran Linola.
PENGURUS Maklumat Perubatan Linola Dr Manuel Hauser (tiga dari kanan) bersama kakitangan Nuvanta Sdn Bhd ketika pelancaran Linola.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia