Harian Metro

Hitam lebih menawan

- Rudy Imran Shamsudin imran@hmetro.com.my

Kebanyakan selebriti lebih senang memilih warna hitam untuk menghadiri acara prestij dan formal, lebih-lebih lagi apabila kod pakaian diberikan adalah

‘black tie’.

Bagi selebriti wanita, walaupun tidak terikat dengan kod warna ditetapkan, busana fabrik hitam menjadi jalan selamat untuk menghadiri acara agar tidak dilihat keterlalua­n walaupun potongan atau fesyen ditampilka­n begitu menonjol.

Lihat saja betapa bergayanya beberapa selebriti tempatan wanita yang memilih busana hitam sewaktu menghadiri Festival Filem Malaysia ke-29 (FFM29), baru-baru ini.

Pelakon utama filem Kau Yang Satu, Izara Aishah nampak manis apabila hadir dengan dres fabrik hitam penuh labuci, membuatkan keseluruha­n gaya memukau apabila disinari limpahan lampu kamera ketika menjayakan acara karpet merah.

Bintang semakin mencipta nama dalam dunia nyanyian dan lakonan, Elizabeth Tan memilih dres pendek hitam daripada fabrik renda Perancis sedondon warna kasut.

Dres kembang tanpa lengan yang digayakan

Raja Ilya begitu menyerlah apabila ia turut dihiasi lukisan flora pada kaki kain. Gancu kecil terikat kemas di pinggangny­a memberikan ilusi ramping.

Pasangan ibu dan anak popular, Datuk Ziela

Jalil dan Dr Julia, hadir dengan pakaian warna sedondon. Jaket tenun perak warna selaras tudung melengkapk­an lagi penampilan Dr Julia yang begitu ayu tetapi waktu sama nampak sedikit ranggi.

Pelakon Natasha

Hudson yang kini berniqab, memilih jubah hitam agar penampilan­nya dilihat tidak keterlalua­n dan menarik perhatian umum.

 ??  ?? RAJA ILYA
RAJA ILYA
 ??  ?? IZARA AISHAH
IZARA AISHAH
 ??  ?? NATASHA HUDSON
NATASHA HUDSON
 ??  ?? ELIZABETH TAN
ELIZABETH TAN
 ??  ?? ZIELA dan JULIA
ZIELA dan JULIA

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia