Harian Metro

Pemabuk ‘main’ pisau

-

Sibu: Akibat mabuk, seorang lelaki nyaris maut selepas ditikam menggunaka­n pisau oleh seorang lelaki lain dalam pergaduhan di Sibujaya, di sini, kelmarin.

Dalam kejadian jam 12.30 tengah hari, mangsa yang berusia 53 tahun terpaksa menerima 10 jahitan kerana mengalami luka pada dada akibat tikaman itu.

Ketua Polis Daerah Sibu Asisten Komisioner Zailani Amit berkata, pihaknya yang membuat rondaan di kawasan berhampira­n menerima maklumat mengenai pergaduhan sebelum bergegas untuk melakukan siasatan lanjut.

Menurutnya, sebaik tiba di kawasan pusat komersial menuntut di kolej sama menjalinka­n hubungan sejak dua tahun lalu hingga wanita itu hamil sebelum mereka bercadang mahu menggugurk­an kandungan itu.

“Pasangan itu berpakat membeli ubat menggugurk­an kandungan di sebuah pasar di Kota Kinabalu, Sabtu lalu.

Pada Ahad lalu, teman wanitanya tiba-tiba rasa hendak membuang air besar, sebelum mengalami keguguran di tandas rumah berkenaan, polis menemui seorang lelaki terbaring dalam keadaan berlumuran darah di bahagian dada.

“Dalam masa sama, orang awam memaklumka­n suspek yang menikam mangsa melarikan diri ke bahagian bumbung bangunan berkenaan selepas menyedari perbuatann­ya diketahui polis.

“Anggota polis kemudian bergegas mengesan suspek sebelum berjaya menahannya di bahagian bumbung bangunan.

Selain itu, polis turut menemui sebilah pisau yang digunakan dalam kejadian terbabit,” katanya. sewa mereka,” katanya.

Sementara itu, Pemangku Ketua Polis Daerah Kota Kinabalu Superinten­dan George Abdul Rakman ketika dihubungi mengesahka­n kejadian berkata, lelaki terbabit ditahan untuk siasatan lanjut, manakala teman wanitanya masih menerima rawatan di hospital.

Katanya, kes disiasat mengikut Seksyen 318 Kanun Kesekaan kerana menyembuny­ikan kelahiran.

 ??  ?? SUSPEK ditahan penduduk kampung sebelum diserahkan
kepada polis.
SUSPEK ditahan penduduk kampung sebelum diserahkan kepada polis.
 ??  ??
 ??  ?? SUSPEK yang menikam mangsa berjaya diberkas di lokasi kejadian di Sibujaya, Sibu.
SUSPEK yang menikam mangsa berjaya diberkas di lokasi kejadian di Sibujaya, Sibu.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia