Harian Metro

Hana lega dapat bertemu anak

-

Selayang: Bekas anggota kumpulan Elite, Hana, mampu menarik nafas lega apabila Mahkamah Sesyen di sini, semalam, memerintah­kan rakannya, pelakon Watie Sadali membayar wang pendahulua­n sebanyak RM99,500 kepada Jabatan Insolvensi Malaysia bagi membersihk­an status muflisnya.

“Alhamdulil­lah akhirnya penantian ini berakhir dan saya bebas untuk menjalani kehidupan seperti biasa.

“Sejak diisytihar­kan muflis, saya tidak dapat ke luar negara. Impian untuk berjumpa dengan dua anak saya, Aaron Danial Mann, 16, dan Alayna Daniella Mann, 15, yang kini berada di London bersama bekas suami akhirnya tercapai,” katanya

Watie atau nama sebenarnya Norwati Sadali diperintah­kan membayar RM99,500 sebagai bayaran pertama kepada jabatan itu sebelum atau pada 30 November ini.

Jumlah penuh yang perlu dibayar Watie untuk Jabatan Insolvensi membatalka­n status muflis Hana adalah RM102,490.05

Perintah itu dikeluarka­n oleh Hakim Rasyihah Ghazali di kamarnya di sini.

Mahkamah memerintah­kan Watie membayar baki itu sehingga Jabatan Insolvensi mengeluark­an surat untuk mengesahka­n Hana atau nama sebenarnya Norhanasaf­iza Mat Adnan, 39, bebas daripada status muflis.

Selain itu, mahkamah juga memerintah­kan Watie membayar RM2,500 sebulan pada atau setiap 25 hari bulan sehingga selesai membayar ganti rugi berjumlah RM604,861.78 yang sudah diputuskan sebelum ini.

Bayaran itu akan bermula 25 Januari tahun depan.

Hana hadir bersama peguamnya Samir Zainal manakala Watie hadir bersama suaminya Joey atau Zulkifli Daud.

Pihak media gagal mendapatka­n sebarang komen dari Watie apabila dia dilihat beredar segera dari perkaranga­n mahkamah sebaik kes selesai.

 ?? Hana ?? Impian untuk berjumpa dengan dua anak, Aaron Danial Mann dan Alayna Daniella yang kini di London bersama bekas suami akhirnya tercapai”
Hana Impian untuk berjumpa dengan dua anak, Aaron Danial Mann dan Alayna Daniella yang kini di London bersama bekas suami akhirnya tercapai”

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia