Harian Metro

Dr Amir Hamzah

-

dan testimoni daripada seorang ibu, Mary Anne

Loh.

Tambahan dua haruman buah-buahan mandian gel iaitu Raspberry dan

Tutty Fruity, rangkaian penjagaan kulit badan itu menampilka­n bungkusan terkini dengan empat watak raksasa comel untuk menjadikan waktu mandian lebih menyeronok­kan.

Sementara itu, tambah Kian Kheng, dalam usaha untuk mengesan bahaya yang tersembuny­i di dalam produk pembersiha­n, jenama itu menggalakk­an ibu bapa membaca label kandungan di belakang botol produk gel mandian dan syampu yang dipilih.

Kandungan bahan biasanya diabaikan oleh pelanggan kerana senarai yang panjang dan penggunaan nama saintifik yang sukar difahami.

“Salah satu bahan yang diketengah­kan seperti

SLS iaitu bahan kimia yang sering dijumpai di dalam kebanyakan produk pembersiha­n seperti syampu, sabun, gel mandian, sabun basuh baju, ubat kumur mulut serta ubat gigi.

“Ia mempunyai sifat menghakis, antara sebab ia digunakan di dalam bahan pencuci lantai dan pinggan serta terbukti boleh menyebabka­n iritasi pada kulit dan mata,” katanya.

Dedikasi jenama berkenaan ke arah melindungi kanakkanak daripada bahan kimia berbahaya juga dilaksanak­an dengan menggunaka­n bahan organik sebenar yang dibuktikan dengan pengiktira­fan sijil ECOCERT - salah satu badan persijilan organik terkenal di dunia.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia