Harian Metro

Petisyen minta PETRONAS henti operasi di Myanmar

-

Satu petisyen akan dihantar Kempen Antarabang­sa Untuk Rohingya kepada PETRONAS yang menggesa syarikat itu menghentik­an operasi atau pelaburan di Myanmar sebagai protes keganasan ke atas etnik Rohingya bermula 1

Januari tahun depan.

Aktivisnya Tengku Emma Zuriana Tengku Azmi berkata, cara itu menjadi isyarat ekonomi yang kuat kepada Myanmar agar bertanggun­gjawab sepenuhnya ke atas jenayah kemanusiaa­n terbabit.

Katanya, dalam tempoh sepuluh tahun lalu, umum mengetahui kerajaan Myanmar terbabit di dalam perancanga­n, pembersiha­n etnik, pembunuhan dan pengusiran yang terburuk di dunia.

Ahli perniagaan dikenali sebagai Datuk Kabi dihadapkan ke Mahkamah Sesyen Klang di sini, semalam atas 27 pertuduhan menipu berkaitan diskaun pembayaran tunggakan bil elektrik.

Nilai kerugian hampir RM2 juta dan ia berlaku antara September hingga November tahun lalu.

Tertuduh, C Kamaleshwa­ran, 38, bagaimanap­un mengaku tidak bersalah selepas pertuduhan dibacakan di depan Hakim Emilia Kaswati Mohamad Khalid.

Turut didakwa isteri tertuduh, N Bavani, 31, dengan 23 pertuduhan bersubahat dengan suaminya dalam kes berkenaan.

Mengikut pertuduhan, Kamaleshwa­ran didakwa menipu beberapa individu termasuk pemilik syarikat dalam urusan pemberian diskaun pembayaran bil Tenaga Nasional Berhad (TNB) sebanyak 20 peratus sehingga

 ??  ?? KAMALESHWA­RAN (dua dari kanan) dan Bavani (dua dari kiri) dibawa ke Mahkamah Sesyen
Klang, semalam.
KAMALESHWA­RAN (dua dari kanan) dan Bavani (dua dari kiri) dibawa ke Mahkamah Sesyen Klang, semalam.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia