Harian Metro

ABANG LUMPUH GIGIL NAIK MOTOR

-

Pemeriksaa­n kesihatan bantu masyarakat Orang Asli di pedalaman

dapat rawatan, ubat percuma

membantu masyarakat dengan adil serta saksama dan jelajah kali ini turut memberi tumpuan kepada penyediaan perkhidmat­an kesihatan percuma kepada rakyat.

“Tiada yang terkecuali dalam mendapatka­n bantuan dan masyarakat Orang Asli di negara ini tidak dipinggirk­an daripada sebarang bantuan kerajaan serta mereka berhak mendapat layanan sama rata.

“Dalam konvoi ini, kami juga membawakan pegawai perubatan yang membuka gerai pameran untuk memberikan khidmat pemeriksaa­n kesihatan secara percuma kepada rakyat.

“Maknanya di sini, sumbangan kebajikan yang disalurkan bersifat menyeluruh dan berfokus pada sasarannya,” katanya.

Terdahulu, menerusi program sama, 800 keluarga masyarakat Siam di Pengkalan Hulu, Perak yang terdiri dari penduduk kampung Tasek, Belukar Semang dan Pong mendapat sumbangan barangan keperluan asas.

Penduduk, Si Reng Din Bon Kew, 78, berkata, bantuan diberikan menunjukka­n kerajaan prihatin dengan nasib masyarakat Siam di kawasan pedalaman.

“Terima kasih kerana ada yang sudi melawat saya. Minta maaf pak cik tidak mampu berjalan jauh dan berdiri lama kerana faktor usia.

“Begini keadaan pak cik. Tinggal seorang diri. Walaupun ada anak tapi mereka tinggal jauh kerana kerja,” katanya sambil memberitah­u perlu menjalani rawatan kesihatan sebulan sekali.

 ??  ?? PENDUDUK Orang Asli membantu memunggah barang sempena jelajah UMNO Bantu Rakyat 2.0 di Kampung Air Bah, Lenggong.
PENDUDUK Orang Asli membantu memunggah barang sempena jelajah UMNO Bantu Rakyat 2.0 di Kampung Air Bah, Lenggong.
 ??  ?? KONVOI BiKUM menuju ke perkampung­an Orang Asli Air Bah. AHLI BiKUM mengangkut bekalan bantuan untuk diedarkan ke perkampung­an Orang Asli.
KONVOI BiKUM menuju ke perkampung­an Orang Asli Air Bah. AHLI BiKUM mengangkut bekalan bantuan untuk diedarkan ke perkampung­an Orang Asli.
 ??  ?? Tiada yang terkecuali dalam mendapatka­n bantuan dan masyarakat Orang Asli di negara ini tidak dipinggirk­an daripada sebarang bantuan kerajaan”
Tiada yang terkecuali dalam mendapatka­n bantuan dan masyarakat Orang Asli di negara ini tidak dipinggirk­an daripada sebarang bantuan kerajaan”
 ??  ?? PASUKAN perubatan menjalanka­n pemeriksaa­n kesihatan percuma kepada penduduk.
PASUKAN perubatan menjalanka­n pemeriksaa­n kesihatan percuma kepada penduduk.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia