Harian Metro

SINOPSIS TV

- HBO HD (ASTRO 431), 8 malam WARCRAFT TV3, 4.30 petang NAAGIN TV3, 6.30 petang MR HIJAB EPISOD 12 TV3, 7 malam LELAKI ITU PEMILIK HATIKU EPISOD 4

Warcraft yang diadaptasi daripada permainan video dibintangi Travis Fimmel, Paula Patton,

Ben Foster, Dominic Cooper, Toby Kebbell,

Ben Schnetzer, Robert Kazinsky dan Daniel

Wu ini mengisahka­n mengenai pertempura­n antara manusia dan bangsa Orc, makhluk berwarna hijau bagi meneruskan kelangsung­an hidup dalam dunia Azeroth.

Bagi Travis Fimmel yang memegang peranan sebagai Sir Anduin Lothar, diasendiri­mengakui pertarunga­n yang dipaparkan dalam filem ini nyata berbeza berbanding filemlain.

Kisahnya bermula apabila dunia dihuni oleh bangsa Orc dikenali sebagai Draenor mula musnah sedikit demi sedikit.

Gul’dan selaku ketua bangsa raksasa itu mula mengumpul bala tentera untuk mencari lokasi tempat tinggal baru, Azeroth yang dihuni manusia.

Dari situ, tentera Orc mula memusnahka­n tempat tinggal dan membunuh manusia tanpa belas kasihan.

Ketua panglima perang kerajaan Stormwind Sir Anduin Lothar melihat ini sebagai satu perang yang bakal memusnahka­n kelangsung­an kehidupan manusia Azeroth dan mula bertindak untuk menghalang agenda jahat Gul’dan dan tenteranya.

Tidak bersendiri­an, dia turut menerima restu daripada Raja Stormwind, Llane Wrynn sendiri dan turut dibantu Khadgar serta Medivh yang dianggap penjaga memiliki kuasa sakti.

Pada awalnya, mereka mahu menyelesai­kan masalah ini tanpa Naagin mengisahka­n mengenai cinta dan dendam, berkisar mengenai kehidupan Ritik dan Shivanya.

PELAKON: Mouni Roy, Adaa Khan & Sudha Chandran membabitka­n pertempura­n berdarah, namun semuanya tidak berjalan lancar apabila seorang pengikut setia Gul’dan bertindak di luar jangkaan.

Dari situ, bermulalah pertempura­n antara mereka bagi mendapatka­n tempat di Azeroth. Bagi peminat setia permainan video ini, tentunya jalan ceritanya tidak terlalu asing.

PELAKON: Travis Fimmel, Paula Patton & Ben Foster Fazira mendapat tahu dia hamil. Doktor memintanya banyakkan berehat dan tidak melakukan kerja berat.

PELAKON: Nabila Huda, Wan Sharmila & Shiqin Kamal Luqman mula rimas dengan sikap ibunya dan Andrea. Hatinya kini terpikat dengan kebaikan Nurin.

PELAKON: Raja Afiq, Puteri Aishah & Julia Farhana Marin

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia