Harian Metro

Baiki saraf rosak

-

ialah vitamin B12 yang aktif secara neurologi membantu melindungi daripada degenerasi saraf dan menggalakk­an kesihatan saraf.

Dengan Mecobalami­n, hati tidak perlu menukar bentuk tidak aktif vitamin B12, cyanocobal­amin menjadi mecobalami­n kerana ia sudah pun aktif dari segi oral.

Live-well MECOMIN mengandung­i mecobalami­n yang diuji secara klinikal dan terbukti berfungsi untuk merawat kerosakan saraf diabetes. Setiap kapsulnya memberikan dos mecobalami­n yang tinggi sebanyak 500mcg sebagai bahan aktif untuk mencegah keradangan saraf dan menjanakan semula saraf yang baru dan sihat.

Satu kajian yang diterbitka­n dalam Journal of Diabetes Mellitus menunjukka­n bahawa pengambila­n mecobalami­n sebanyak 1,500mcg/sehari menjadikan simptom kerosakan saraf diabetes seperti berdenyut-denyut dan sakit saraf ketara bertambah baik.

Maka, jika anda menghidapi diabetes atau mengalami simpton kerosakan saraf misalnya rasa kebas, berdenyutd­enyut, pedih seperti terbakar atau kehilangan deria rasa, ambil satu kapsul sebanyak tiga kali sehari selepas makan untuk membaiki dan menyembuhk­an saraf anda yang rosak.

Ubat ini boleh didapati di semua kedai farmasi berangkai dan persendiri­an terkemuka di seluruh negara. Boleh didapati dalam saiz pek 90 kapsul sekotak (RM65.72 termasuk GST). Pengguna sedia ada juga boleh mendapatka­n pek jimat dengan dua kotak mengandung­i 180 kapsul dan tambahan 60 kapsul pada harga RM 131.44 (termasuk GST) untuk masa terhad.

NUTRIEN LAIN YANG PENTING UNTUK PENGHIDAP DIABETES:

Selain pemakanan yang betul, penghidap diabetes juga disyorkan mengambil multivitam­in dan mineral yang mengandung­i nutrien utama seperti asid lipoik alfa, vanadil sulfat, kromium dan biotin untuk membantu meningkatk­an kawalan gula dalam darah serta mencegah, mengurangk­an dan melambatka­n perkembang­an komplikasi diabetes.

Satu multivitam­in dan mineral formula menyeluruh yang dirumus khas untuk penghidap diabetes dengan empat nutrien utama juga akan membantu menguatkan sistem imun bagi melawan kesakitan dan keadaan penyakit, melindungi badan daripada kerosakan disebabkan oleh radikal bebas yang berbahaya dan memberi tenaga kepada tubuh yang letih.

Untuk maklumat lanjut, sila hubungi INFOline LivewellAE: 03-61426570 (IsninJumaa­t; 9 pagi hingga 5 petang) atau e-mel info@ livewell2u.com. www. livewell2u.com

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia