Harian Metro

Rekaan unik beri kepuasan

-

DARI MUKA H51

Masyarakat masih mempunyai persepsi hanya wanita yang lebih kemas dan teliti dalam menghasilk­an sesuatu dekorasi kek, tetapi hakikatnya golongan lelaki juga mempunyai kreativiti tersendiri.

Perkara itu diakui pengusaha kek, Wan Noor Zamran Hashim, 46, bahawa rekaan kek ada seninya tersendiri dan tidak semua orang mampu menghasilk­an rekaan unik tanpa pengetahua­n yang meluas.

Katanya, sekadar cuba-cuba tanpa minat yang mendalam tidak memungkink­an seseorang pengusaha kek

Buka cawangan kedua di Johor Bahru selepas mendapat ilham ketika mengerjaka­n umrah pada 2015

menghasilk­an dekorasi terbaik.

“Bagi saya, menghasilk­an kek yang unik dan lain daripada kebiasaan lebih memberi kepuasan di samping mahu pelanggan berpuas hati dan teruja dengan seni dekorasi yang ditonjolka­n,” katanya yang turut mengetenga­hkan idea menghasilk­an kek fondant berbentuk beg tangan serta pelbagai rekaan mengikut cita rasa pelanggan.

LUKISAN PENGHIAS KEK

Wan Noor yang mengusahak­an studio kek, Mad About Cake di Petaling Jaya, Selangor mengakui bukan mudah menempa nama dalam bidang itu, sebaliknya banyak cabaran yang perlu ditempuh terutamany­a apabila berdepan persaingan dalam kalangan pengusaha kek dan pastri yang semakin bertambah bak cendawan tumbuh selepas hujan.

Namun baginya, setiap pengusaha pasti memiliki

 ??  ?? SARIMAH (tiga dari kiri) dan Wan Noor (dua dari kanan) memberi tunjuk ajar kepada kakitangan bagi menghasilk­an biskut terbaik.
SARIMAH (tiga dari kiri) dan Wan Noor (dua dari kanan) memberi tunjuk ajar kepada kakitangan bagi menghasilk­an biskut terbaik.
 ??  ?? KERJASAMA adik-beradik membuahkan hasil. Bagi saya, menghasilk­an kek yang unik dan lain daripada kebiasaan lebih memberi kepuasan di samping mahu pelanggan berpuas hati dan teruja dengan seni dekorasi yang ditonjolka­n
KERJASAMA adik-beradik membuahkan hasil. Bagi saya, menghasilk­an kek yang unik dan lain daripada kebiasaan lebih memberi kepuasan di samping mahu pelanggan berpuas hati dan teruja dengan seni dekorasi yang ditonjolka­n
 ??  ?? WAN Noor menyiapkan sentuhan terakhir kek perkahwina­n selebriti.
WAN Noor menyiapkan sentuhan terakhir kek perkahwina­n selebriti.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia