Harian Metro

MISC-MIFA kekal kudrat Sherman

- Malik Muhamad sukanteam@nstp.com.my Mohd Amin Jalil sukanteam@nstp.com.my

Kuala Terengganu: Pemain sayap Terengganu FC I (TFC I), J Partiban mengakui belum bersedia kembali ke kampung halamannya di Tambun, Perak meskipun mendapat tawaran dua pasukan dari negeri kelahirann­ya itu.

Sebaliknya, pemain yang mesra dipanggil Palo mahu membalas kepercayaa­n TFC I yang memberi peluang kepadanya untuk bersama pasukan itu semusim lagi.

Partiban mengakui dirinya bertuah selepas bakat yang

(gambar kiri)

Seremban: Pasukan Majlis Sukan India Malaysia-Persatuan Bolasepak India Malaysia (MISC-MIFA) mengekalka­n penyerang import dari Liberia, Kpah Sean Sherman untuk mengharung­i kancah Liga Malaysia (Liga M) musim depan.

Ketua jurulatihn­ya, K Devan berkata, Sherman, 25, menjadi satu-satunya pemain import musim lalu yang dikekalkan dan beliau berharap dapat mencari empat lagi import bagi melengkapk­an kuota.

“Kami sedang menguji lebih empat pemain dan menilai prestasi mereka sebelum ditawarkan kontrak kerana kita tidak mahu tersalah pilih yang akhirnya tidak membantu kepada kejayaan pasukan,” katanya ada padanya mula mendapat perhatian beberapa jurulatih termasuk barisan kejurulati­han TFC I.

“Selepas setahun mewakili pasukan Perak pada 2014, saya berkelana ke Sarawak selama dua musim dan pada tahun ini saya ditawarkan kontrak bersama Terengganu,” katanya.

“Lebih manis khidmat saya masih diperlukan skuad TFC I musim depan walaupun saya juga mendapat tawaran daripada pasukan PKNP FC (Perbadanan Kemajuan Negeri Perak) dan pasukan Perak,” kata pemain berusia 25 tahun itu.

Menurutnya, dia ingin terlebih dahulu menimba pengalaman bersama pasukan lain sebelum kembali menyarung jersi negeri kelahirann­ya, malah turut mempunyai ketika dihubungi semalam.

Devan berkata, setakat ini beliau sudah mempunyai senarai 23 pemain tempatan yang majoritiny­a tenaga muda bawah 25 tahun dan hanya memerlukan dua lagi pemain untuk mengisi posisi penjaga gol dan penyerang.

“Justeru, kita masih membuka pintu kepada pemain muda yang berminat untuk menyarung jersi pasukan dan jika kita gagal mendapatka­nnya, mungkin kita akan meminjam daripada mana-mana pasukan,” katanya ketika dihubungi, semalam.

Bekas pengendali Negeri Sembilan itu berkata, pasukan kendaliann­ya sudah memulakan latihan sejak Isnin lalu dan sedang mengatur tiga aksi persahabat­an bermula minggu depan untuk menguji kombinasi dan kecergasan pemain. impian mewakili skuad kebangsaan.

Selain itu anak sulung daripada dua beradik itu berkata, impian untuk berguru dengan jurulatih berpengala­man, Irfan Bakti Abu Salim membuatkan dia memilih untuk berkhidmat dengan pasukan itu dan bukannya memikirkan mengenai tawaran lumayan yang diterima.

“Sebaik mengetahui nama dikekalkan dalam skuad TFC I ini, saya mula memikirkan sasaran musim depan iaitu bukan sekadar pemain penumpang di bangku simpanan sebaliknya mahu tersenarai dalam kesebelasa­n utama biarpun sedar bakal disaingi pemain lain termasuk pemain import,” katanya yang menyasarka­n satu trofi musim depan.

 ??  ??
 ??  ?? SHERMAN (kiri) satu-satunya pemain import musim lalu
yang dikekalkan.
SHERMAN (kiri) satu-satunya pemain import musim lalu yang dikekalkan.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia