Harian Metro

Indah tamat zaman bujang Ahad ini ELLA TAK MARAH

- Sudirman Mohd Tahir sudirman@hmetro.com.my

Kuala Lumpur: Penyanyi, Indah Ruhaila, 30, mengumumka­n akan menamatkan zaman bujangnya Ahad ini namun ia akan berlangsun­g secara tertutup.

“Terlebih dahulu, saya dengan rendah hati ingin memohon maaf dan menyusun sepuluh jari kerana tidak dapat menjemput rakan-rakan media saya cukup saya sayangi kerana majlis ini diadakan secara sederhana dan dihadiri oleh keluarga terdekat serta sahabat rapat sahaja,” katanya dalam kenyataan menerusi aplikasi WhatsApp, semalam.

Namun, Indah masih merahsiaka­n mengenai identiti bakal suaminya.

“Buat masa sekarang, saya masih perlu rahsiakan. Namun, saya akan kongsikan nama serta gambar selepas majlis pernikahan kami selesai,” katanya.

Menurut Indah, dia tidak berniat untuk merahsiaka­n pernikahan sebaliknya, menghormat­i keluarga

Kuala Lumpur

“Terima kasih kerana memberi pandangan ikhlas,” kata penyanyi rock popular Ella mengenai kritikan pereka fesyen, Hatta Dolmat terhadap penampilan­nya pada malam Konsert Ella

Live With The MPO: A Rock Queen’s Journey baru-baru ini.

Hatta menerusi Twitter memuat naik kenyataan iaitu “Saya kasihan tengok Ella saya suka imej dulu Ella, yang now ni tak faham la macam ular sawa belit kak Ella pun ada. Jangan pelik-pelik sangat Kak Ell. Tak Rock langsung!”

Ella, 51, ketika dihubungi berkata, dia sedikit pun tidak terasa hati atau marah, sebaliknya menyifatka­n Hatta berani melontarka­n pendapat secara terbuka.

“Saya hanya memberi sokongan kepada pereka fesyen tempatan. Pada saya teguran diberikan lebih kepada pandangan ikhlas. kedua-dua belah pihak.

“Saya ingin menjelaska­n, bukan niat saya untuk merahsiaka­n pernikahan ini tetapi demi menghormat­i permintaan keluarga kedua-dua belah pihak,” katanya.

Sebelum ini, Indah pernah bertunang dengan jejaka dikenali sebagai R selama empat tahun, namun jodoh mereka tidak kesampaian apabila ikatan pertunanga­n itu diputuskan.

 Penyanyi rock popular ulas mengenai kritikan pereka fesyen terhadap penampilan

Saya tak marah atau terasa hati pun kerana saya sentiasa berfikiran positif.

“Bagi saya, dia seorang yang berani dan caranya bagus. Cuma, mungkin selepas ini boleh menggunaka­n bahasa dan perkataan lebih baik.

Pesanan ini bukan saja untuk Hatta, tetapi sesiapa saja.

“Lagipun, tegurannya lebih kepada fesyen dan bukan perkara peribadi. Perlu diingat, pereka fesyen lain juga cari rezeki. Jadi, boleh gunakan bahasa lebih ilmiah,” katanya kepada Harian Metro.

Dalam perkembang­an berkaitan, Ella bakal menjayakan konsert Peace, Love, Rindu di Singapura pada 9 Februari tahun depan.

Konsert itu adalah kemuncak kepada sesi promosi album barunya, Peace, Love, Rindu yang dilancarka­n, baru-baru ini.

“Selepas siri jelajah berakhir di Pulau Pinang

Kuala Lumpur: Hasrat pengacara Fara Fauzana menghulurk­an bantuan kepada pelarian Syria tertunai apabila dia kini berada di wilayah Gaziantep, Turki.

Fara menyertai Misi Bantuan

Kemanusiaa­n

Bantuan Musim

Sejuk Syria anjuran Malaysian Life Line for Syria (MLLFS) yang berlangsun­g selama 10 hari mulai Isnin lalu hingga 26 Disember ini.

Fara yang juga duta MLLFS berkongsi pengalaman berharga terbabit menerusi akaun Instagram miliknya.

Fara berkata, dia tidak menyangka sumbangan yang diberikan rakyat Malaysia memberikan ‘kehangatan’ kepada anak-anak pelarian Syria.

“Tidak kiralah berapa jumlahnya. RM1, RM5, RM10, RM100,

RM1,000 atau mungkin lebih! Sedar tak sedar pada 30 Disember ini, saya bakal menjayakan konsert khas sempena penerbitan album ini. Saya bakal menyanyika­n semua lagu dalam album ini.

“Selain itu, saya juga merancang untuk mengadakan konsert di Jepun dan Royal Albert Hall, London. Insya-Allah, saya bersedia jika diberi peluang. Doakan projek ini menjadi kenyataan tahun depan,” katanya.

 ?? Ella ??
Ella
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia