Harian Metro

Nama Stadium Shah Alam tidak ditukar

-

Kuala Lumpur: Kerajaan negeri Selangor menafikan dakwaan Stadium Shah Alam akan ditukar nama kepada Arena PKNS FC.

“Tidak benar,” kata Pengerusi Jawatankua­sa Tetap Pembanguna­n Generasi Muda, Sukan, Kebudayaan dan Pembanguna­n Usahawan negeri, Amirudin Shari secara ringkas ketika dihubungi, semalam.

Terdahulu, poster yang memaparkan gambar Menteri Besar, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali yang memaklumka­n mengenai pertukaran nama Stadium Shah Alam kepada Arena PKNS FC menjadi tular di laman media sosial.

Poster terbabit menyatakan ‘pencapaian lebih baik PKNS FC sebagai pasukan bola sepak yang mewakili rakyat Selangor di Liga Super tahun lalu, dengan ini telah mengambil keputusan untuk menukar nama Stadium Shah Alam kepada PKNS FC’.

Selain itu, poster terbabit turut berlatar belakangka­n gambar pemain PKNS FC yang memakai jersi berwarna oren dengan logo PKNS FC menghiasi stadium yang mempunyai kapasiti 80,000 tempat duduk itu.

Sebagai rekod, konflik antara kerajaan negeri dan Persatuan Bolasepak Selangor (FAS) menyaksika­n gelanggang keramat The Red Giants menjadi gelanggang rasmi PKNS FC dengan Selangor terpaksa beraksi di Stadium Selayang mulai musim lalu.

Malah, FAS sudah mengemukak­an tiga permohonan untuk menggunaka­n stadium itu tetapi kerajaan negeri tidak memberi jawapan dan Presiden FAS, Datuk Seri Subahan Kamal mengesahka­n Stadium Nasional akan menjadi gelanggang rasmi Selangor musim depan.

 ??  ?? AMIRUDIN
AMIRUDIN

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia