Harian Metro

Negeri Sembilan warnai Piala Super Asia 2018

- Attirmidzi­e Rahman sukan@hmetro.com.my

Kota Bharu: Hasrat Persatuan Bolasepak Kelantan (KAFA) yang mahu mengikat penyerang import serba boleh Marko Simic tidak kesampaian selepas pemain itu menolak tawaran mereka.

Menerusi akaun Instagram kelab penyokong Kelantan, Kelantan FC Pride & Soul memaklumka­n pemain kelahiran Croatia itu mengesahka­n menolak tawaran kontrak yang dikemukaka­n KAFA, baru-baru ini.

Dalam satu entri bergambar itu, pemain terbabit memohon

(gambar)

Seremban: Negeri Sembilan bersetuju menyertai kejohanan bola sepak Piala Super Asia 2018 di Makassar, Indonesia, dari 19 hingga 21 Januari depan.

Kenyataan laman rasmi Persatuan Bolasepak Negeri Sembilan (PBNS) menjelaska­n tiga lagi pasukan akan bertanding pada kejohanan itu iaitu PSM Makassar selaku tuan rumah, Adelaide United (Australia) dan Home United (Singapura).

“Ini peluang terbaik buat pasukan untuk menguji kombinasi antara pemain lama dan baharu menjelang saingan Liga Malaysia (Liga-M) musim depan.

“Malah, kehadiran pasukan berwibawa seperti Adelaide United dalam kejohanan itu dapat memberi peluang kepada pemain Negeri Sembilan menimba pengalaman selain menunjukka­n kemantapan dalam persembaha­n,” menurut kenyataan maaf kepada semua penyokong selepas tidak dapat menerima tawaran KAFA.

“Minta maaf semua... saya tidak terima tawaran itu, saya berharap semua (penyokong dan pasukan Kelantan) lakukan yang terbaik (musim depan),” katanya.

Difahamkan, sebelum ini Simic sudah menyatakan persetujua­n untuk bersama The Red Warriors bagi mengharung­i cabaran Liga Malaysia (Liga-M) musim depan.

Dua hari lalu, bekas pemain Melaka United itu bersama Misagh Bahadoran dari Filipina dilaporkan melengkapk­an dua kuota import Kelantan musim depan. itu.

Pasukan bimbingan Jorg Steinebrun­ner itu juga akan mengadakan perlawanan persahabat­an pramusim dengan beberapa kelab di Kemboja dalam siri lawatan ke negara itu dari 4 hingga 11 Januari depan.

Kunjungan skuad Rusa ke negara itu sebahagian daripada persiapan menghadapi Liga-M musim depan yang dijadual bermula pada Februari.

Negeri Sembilan akan menentang tiga pasukan kelab di Kemboja iaitu Army FC, PPC FC dan Svay Rieng FV.

Selepas beraksi dalam Liga Perdana selama empat musim berturut-turut sejak 2014, Negeri Sembilan akan bermain dalam Liga Super tahun depan.

PBNS dijangka mengumumka­n barisan pemain dan pegawai pasukan itu bagi musim 2018 pada 3 Januari ini.

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia