Harian Metro

SINOPSIS TV

- Bilo Nogori Jupo Kelate TV3, 6.30 petang KEKASIH PAKSA RELA TV3, 7 malam CINTA HATI BATU TV3, 9.04 malam FIRST STRIKE TV3, 10.02 malam

Setiap masyarakat mempunyai adat resam dan gaya kehidupan yang mereka banggakan.

Namun bagaimanak­ah keadaan jika pasangan berasal dari negeri berbeza yang kuat memegang tradisi masingmasi­ng hidup di bawah satu bumbung?

Itulah yang dipaparkan dalam drama ini. Ia mengisahka­n

Noah dan Safiya yang baru saja berpisah dengan pasangan masing-masing, mengambil keputusan bernikah selepas enam bulan berkenalan.

Konflik bermula apabila mereka bertemu kelurga masingmasi­ng yang mempunyai banyak perbezaan. Keluarga Noah berasal dari Negeri Sembilan manakala Adham sakit hati apabila Rosnaida ingin bekerja di Amerika Syarikat. Dia enggan pulang ke tanah air.

Oleh kerana bengang dengan sikap isterinya itu, Adham memarahi Hanan. Namun, Hanan pandai mengambil hati Adham sehingga berjaya meredakan kemarahann­ya.

Pelakon: Remy Ishak, Intan Najuwa, Ain Edruce dan Emelda Rosmila. keluarga Safiya dari Kelantan.

Kedua-dua keluarga mereka sentiasa mencari kekurangan dan perbezaan gaya hidup di antara mereka.

Dapatkah keluarga Noah dan Safiya bersatu meskipun mengamalka­n adat dan budaya berbeza?

Pelakon: Nazrief Nazri, Mia Ahmad dan Kuna. Kereta yang dipandu Anith terbabit dalam kemalangan. Anith dan Nik cedera parah dalam kemalangan itu. Apabila Anith sedar, dia terkejut apabila dimaklumka­n yang Nik sudah meninggal dunia. Dia tidak dapat menerima kenyataan itu dan menyalahka­n dirinya.

Pelakon: Aiman Hakim, Indah DFKL dan Jaja Ileyas DFKL. Seorang detektif polis Hong Kong, Chan Ka Kui bekerja dengan CIA untuk mengesan seorang wanita misteri bernama Natasha. Wanita itu disyaki menghantar wang kepada seorang pengganas.

Pelakon: Jackie Chan, Jackson Lou dan Annie Wu.

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia