Harian Metro

Usah percaya pasal wang

-

banyak individu ditipu oleh sindiket tertentu dengan hanya membuat panggilan kononnya memenangi hadiah, namun perlu memasukkan terlebih dulu wang ke dalam akaun orang yang tidak dikenali. Bagaimana mahu mengatasi masalah itu?

SULAIMAN Hulu Selangor, Selangor dengan tawaran mereka sekali gus menyebabka­n kerugian puluhan ribu ringgit.

Malah, mereka juga akan menyamar sebagai polis atau daripada jabatan tertentu supaya memasukkan wang ke dalam akaun bagi mengelak dikenakan tindakan susulan.

Oleh itu, orang ramai dinasihatk­an supaya lebih berhati-hati dan tidak mudah terpedaya dengan tawaran atau tuntutan oleh sindiket itu dan lebih baik merujuk kepada pihak berkaitan.

ini banyak produk terutama susu formula bayi tiruan dijual secara berleluasa hingga mendatangk­an kebimbanga­n kepada orang ramai. Bagaimana mahu mengatasi masalah berkenan yang membahayak­an kesihatan?

RAFIZA

Bangi

pelbagai produk dan barangan makanan tiruan sememangny­a semakin menjadi-menjadi, malah sukar dibezakan dengan yang tulen.

Namun, orang ramai seharusnya mengambil langkah susulan dengan menjadi pengguna yang lebih peka dengan melakukan pemeriksaa­n terlebih dulu bagi mengelak membeli barangan tiruan.

Jangan hanya kerana produk atau barangan makanan yang ditawarkan itu murah dan menarik, pengguna terus membelinya tanpa memeriksa terlebih dulu dengan pihak berkaitan.

ANDA TANYA

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia