Harian Metro

SAJIAN TERHEBAT

- Amirul Haswendy Ashari haswendy@hmetro.com.my

Esok adalah lembaran baru yang diharap memberi nafas segar buat pembikin filem tempatan dan antarabang­sa. Namun, adakah filem-filem tersenarai ini bakal pecah panggung atau sebaliknya, terletak pada kaedah promosi dan tarikan yang disajikan buat penonton Malaysia kelak. Tae-Hyun, Ju Ji-Hoon, Lee Jung-Jae dan Kim Hyang-gi. Genre: Aksi fantasi, Tayangan: 18 Januari 2018.

Filem Korea Selatan yang diadaptasi daripada komik web ini memaparkan kesan khas dan cerita yang menarik. Mengisahka­n perjalanan roh Jahong, seorang anggota bomba yang mati ketika menyelamat­kan seorang kanak-kanak.

Dia ditemani tiga malaikat maut diketuai Kang-lim. Ja-hong perlu melalui tujuh perbicaraa­n selama 49 hari bagi membuktika­n dia tidak melakukan dosa ketika hayatnya.

Filem ini sarat dengan emosi dan pasti membuatkan penonton tersedu sedan pada babak yang menusuk jiwa. Arahan: Syafiq Yusof. Pelakon: Syamsul Yusof, Datuk Rosyam Nor, Fattah Amin, Sabrina Ali, Esma Daniel, Ramona Zamzam dan Mustaqim Bahadon. Genre: Aksi

Tayangan: Mac 2018.

Filem arahan Syafiq Yusof ini sepatutnya ditayangka­n bulan ini tetapi ditunda ke Mac 2018, lantas menjadikan ia filem tempatan paling dinantikan 2018.

Tarikan utama pastilah pada lakonan mantap serta gandingan dua generasi, Datuk Rosyam Nor dan Syamsul Yusof serta aksi mendebarka­n yang dijanjikan dalam filem ini.

Difahamkan filem menelan belanja hampir RM2.5 juta ini mempunyai banyak adegan letupan dan tembak-menembak, malah beberapa kereta mewah turut diletupkan bagi mendapatka­n impak aksi menarik.

 ??  ?? BLACK Panther
BLACK Panther
 ??  ??
 ??  ?? BUKAN Cinta Malaikat
BUKAN Cinta Malaikat
 ??  ?? KL Special Force
KL Special Force
 ??  ?? ALONG With The Gods: The Two W
ALONG With The Gods: The Two W

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia