Harian Metro

Rangsangan untuk terus berkarya

- Ridzuan Abdul Rahman mohamadrid­zuan@ hmetro.com.my

Juara Anugerah Nasyid 2017 bangga anggota Fareast beri sokongan, idea untuk

persembaha­nnya

Hampir 17 tahun terbabit dalam bidang dakwah yang dimulakan sejak menuntut di Universiti Teknologi MARA (UiTM) Arau, Perlis, Ahmad Fadzli Bakar atau Fadzli Fareast, mencipta sejarah tersendiri apabila dinobatkan sebagai Juara Anugerah Nasyid 2017 (AN17) yang berlangsun­g di Stadium Malawati, Shah Alam, kelmarin .

Mempertaru­hkan lagu Syahadah ciptaannya sendiri dengan lirik Ito Lara, bekas anggota dan pengasas kumpulan

Fareast ini memukau penonton dengan lontaran vokal bertenaga serta konsep persembaha­n yang menarik.

Kemenangan manis ini membolehka­n Fadzli membawa pulang wang tunai RM10,000 dan kepingan emas bernilai RM15,000, trofi serta sijil.

Kejayaan besar turut diraih Fadzli apabila diangkat sebagai pemenang kategori Vokal Terbaik yang meraih wang tunai RM1,500, trofi dan sijil.

Tidak ketinggala­n

Fadzli turut memenangi Persembaha­n Terbaik yang membawa pulang wang tunai RM1,500, trofi dan sijil. Bahkan dia memenangi anugerah Artis Solo Pilihan Pendengar/ Penonton yang menerima wang tunai RM,500.

Lah Ahmad yang tampil dengan lagu Salam menduduki tempat kedua dan menerima hadiah wang tunai RM8,000 berserta kepingan emas bernilai RM13,000, trofi dan sijil.

Bekas Juara Anugerah Nasyid 2015, Daqmie yang menyampaik­an lagu Jalan Syahadah pula menduduki tempat ketiga menerima hadiah wang tunai RM5,000 berserta kepingan emas bernilai RM13,000, trofi dan sijil.

Hafiz Hamidun pula

 ??  ?? DARI Kiri Daqmie, Fadzli dan Lah bersama hadiah yang dimenangi.
Lagu ini bukan ada ciri-ciri juara dan saya terkejut apabila dapat tempat ketiga. Ia berkonsep profil iaitu yang dicipta untuk perjuangan seorang ustaz Ito menulis lirik ini yang...
DARI Kiri Daqmie, Fadzli dan Lah bersama hadiah yang dimenangi. Lagu ini bukan ada ciri-ciri juara dan saya terkejut apabila dapat tempat ketiga. Ia berkonsep profil iaitu yang dicipta untuk perjuangan seorang ustaz Ito menulis lirik ini yang...
 ??  ?? MAWI (kanan) dan
Syamsul Yusof menyampaik­an lagu Kalah
Dalam Menang.
MAWI (kanan) dan Syamsul Yusof menyampaik­an lagu Kalah Dalam Menang.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia