Harian Metro

MANIPULASI TEKANAN LAWAN J

-

“Malaysia memiliki kekuatan di sebelah sayap (Akhyar dan Davies). Ketika ketinggala­n 1-3 kepada Iraq, Malaysia hampir berjaya mencari gol penyamaan, tetapi kesilapan individu menyebabka­n mereka tewas,” katanya pada sidang media selepas perlawanan Arab Saudi dan Iraq, kelmarin.

Justeru, pengendali dari Argentina itu menjangkak­an aksi lebih sengit berdepan Malaysia.

“Malaysia memiliki ramai pemain yang bagus dan saya percaya perlawanan kami akan menyajikan aksi lebih menarik. Sekarang semua pasukan memiliki peluang seimbang untuk layak ke suku akhir dan kami sudah pasti mahu merebut peluang itu,” ujarnya. urulatih negara, Datuk Ong Kim Swee mahu anak buahnya mengambil kesempatan ke atas Arab Saudi yang tampak lebih tertekan dalam aksi terakhir Kumpulan C Kejohanan Konfederas­i Bolasepak Asia (AFC) Bawah

23 (B-23)

 Kim Swee mahu anak buah ambil kesempatan atasi Arab Saudi

di Stadium

Kushan, esok.

Katanya, Arab

Saudi yang muncul naib juara 2013 pasti akan lebih terdesak untuk memburu kemenangan pertama selepas hanya seri 2-2 dengan Jordan dan 0-0 menentang Iraq tatkala tiket ke suku akhir menjadi pertaruhan untuk direbut kedua-dua pasukan.

“Sudah tentu Arab Saudi adalah pasukan pilihan, tapi kita juga perlukan kemenangan untuk membuka laluan semula layak ke suku akhir.

“Saya rasa Arab Saudi akan rasa lebih tertekan dengan status mereka di mana mereka perlu mendapatka­n keputusan lebih baik daripada kita,” katanya ketika ditemui pada sesi latihan terakhir pasukan di Changshu sebelum berpindah ke Kushan, semalam.

Skuad negara kembali mengintai peluang ke suku akhir apabila seri 1-1 dengan Jordan kelmarin selepas tewas 1-4 kepada Iraq pada aksi pembukaan Rabu lalu.

Malaysia yang kini berada di tangga tercorot kumpulan boleh merebut satu daripada dua slot ke suku akhir andai menewaskan skuad kendalian Daniel Teglia dan Iraq mengalahka­n Jordan dalam satu lagi perlawanan.

Namun, apa yang membimbang­kan jurulatih berusia 47 tahun itu adalah tahap kecederaan yang dialami beberapa tonggak termasuk penjaring dua gol negara dalam kempen ini,

 ??  ?? SKUAD negara tiba di hotel penginapan di Kunshan menjelang aksi menentang Arab Saudi. KIM Swee harap pemain mampu hadir keputusan positif berdepan Arab Saudi.
SKUAD negara tiba di hotel penginapan di Kunshan menjelang aksi menentang Arab Saudi. KIM Swee harap pemain mampu hadir keputusan positif berdepan Arab Saudi.
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia