Harian Metro

Import terbaik taruhan Jang Harimau jatuh lagi...

- Mohd Amin Jalil sukanteam@nstp.com.my

Seremban: Kehadiran lima import berpengala­man mampu merealisas­ikan impian Negeri Sembilan bertindak baik pada saingan Liga Super musim ini.

Keyakinan itu ditegaskan ketua jurulatih Jorg Steinnebru­nner, yang menyifatka­n Kim Do Heon dari Korea Selatan, Flavio Beck Junior (Brazil), Nicholas Velez (Argentina), Madhu Mohana (Singapura) dan Renars Rode (Latvia) adalah gandingan terbaik yang dimilikiny­a.

Biarpun mereka belum diuji dengan cabaran sebenar, namun lima pemain itu sudah menunjukka­n kombinasi baik dalam menggerakk­an jentera pasukan ketika sesi latihan dan aksi persahabat­an pramusim.

“Kim (Do Heon), Flavio (Junior), Nicholas (Velez) dan Madhu Mohana antara pemain yang saya idamkan kerana mereka memiliki pengalaman luas dan pernah beraksi dengan beberapa kelab bola sepak di rantau ini.

“Saya yakin dengan kemampuan dan pengalaman mereka akan dapat membantu Negeri Sembilan tampil lebih bertenaga sepanjang saingan Liga Malaysia (Liga-M) musim ini,” katanya di sini, semalam.

Steinnebru­nner berkata, selepas lebih sebulan membuat persiapan termasuk mengadakan aksi persahabat­an di Kemboja, pemain sudah menunjukka­n keserasian antara satu sama lain.

Menurut pengendali berusia

 Huni tangga ke-175 dunia, Tunku Ismail sedia bertanggun­gjawab

menerusi satu kenyataan ringkas di Facebook rasmi FAM susulan ranking Harimau Malaya yang jatuh satu anak tangga dari 174 ke 175, sekali gus kedudukan terburuk buat skuad itu.

“Kedudukan terkini pasukan kebangsaan turun sekali lagi daripada kedudukan 174 45 tahun berasal dari Jerman itu, komitmen tinggi dipamerkan semua anak buahnya itu, memudahkan usahanya membentuk skuad lebih mantap.

“Malah saya juga tidak mengambil masa lama untuk memastikan keserasian terbaik dibentuk antara pemain import dan tempatan,” katanya. ke 175. Saya bertanggun­gjawab sepenuhnya di atas kejatuhan kedudukan pasukan kebangsaan ini dan pada setiap kali pasukan kebangsaan kalah atau kedudukan menurun,” kata Tunku Ismail.

Harimau Malaya yang kekal dengan 99 mata ketika berada di kedudukan 174, bulan lalu dipintas Kuwait yang mengumpul 100 mata.

Bagi ranking negara Asia, skuad itu yang kini di bawah kendalian Tan Cheng Hoe berada di kedudukan ke-36 dan kelapan Asia Tenggara di bawah Kemboja dan Singapura.

Cheng Hoe yang dilantik sebagai pengganti Nelo Vingada bagaimanap­un belum mengharung­i sebarang perlawanan dan ujian pertamanya ialah pada aksi terakhir kelayakan Piala Asia 2019 berdepan Lubnan, Mac ini.

Ketika ini, hanya Laos, Brunei dan Timor Leste sahaja yang berada di bawah Harimau Malaya jika mengikut

 ?? FOTO: ?? JUNIOR
FOTO: JUNIOR
 ??  ?? VELEZ
VELEZ
 ??  ?? RODE
RODE
 ??  ?? DO HEON
DO HEON

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia