Harian Metro

Apek tuntut rakan lebih waspada

- Zulfaizan Mansor zulfaizan@bh.com.my Attirmidzi­e Rahman sukanteam@nstp.com.my

Presiden Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM), Tunku Ismail Sultan Ibrahim menegaskan bertanggun­gjawab sepenuhnya terhadap kejatuhan ranking Harimau Malaya dalam senarai terbaru yang dikeluarka­n Persekutua­n Bola Sepak Antarabang­sa (FIFA), semalam.

Tunku Ismail berkata demikian Kota Bharu: Penjaga gol utama Kelantan, Khairul Fahmi Che Mat mahu rakan sepasukan lebih waspada dalam pertemuan terakhir berdepan Ratchaburi FC, esok.

Peringatan itu dilontarka­n bekas penjaga gol kebangsaan itu demi memastikan pasukannya muncul juara Piala Super Boost SportsFix sekali gus merangkul piala pertama musim ini.

Katanya, perlawanan berdepan pasukan dari Thailand bakal menyajikan satu perlawanan sengit selepas masing-masing mahu menjadi juara buat julung kali.

“Perlawanan dengan Ratchaburi ini bagi saya adalah cabaran kuat yang memerlukan Kelantan beraksi dengan lebih berhati-hati.

“Ini kerana mereka mempunyai kekuatan pemain, jurulatih serta taktikal lebih baik berbanding Persija Jakarta selain mahu mencipta kemenangan selepas kalah 1-3 berdepan pasukan sama.

“Apapun saya yakin ketua jurulatih, Sathit Bensoh sudah

(gambar),

ada taktikal berkesan dalam perlawanan itu nanti dan saya juga berharap semua rakan pemain mengambil peluang keemasan ini demi mendapatka­n kemenangan dan piala pertama buat pasukan,” katanya ketika dihubungi, semalam.

Khairul Fahmi atau sinonim dengan panggilan ‘Apek’ berkata, pertanding­an tiga penjuru membabitka­n dua pasukan ternama Indonesia dan Thailand itu mampu menguji kemampuan sebenar pasukan selain dapat memperliha­tkan keserasian sebelum menghadapi saingan Liga Super musim ini.

Pada aksi penutup tirai saingan tiga penjuru itu, Kelantan hanya perlu mencatat keputusan seri berdepan wakil

Liga Perdana Thailand, Ratchaburi FC untuk mengesahka­n kejuaraan sulung dalam saingan itu. kedudukan negara di rantau Asia Tenggara.

Kedudukan semasa Harimau Malaya dalam ranking FIFA mungkin mengecewak­an seluruh peminat selepas berbangga dengan pencapaian skuad bawah 23 (B-23) tahun yang mencipta sejarah mara ke suku akhir Kejohanan Konfederas­i Bolasepak Asia (AFC), kelmarin.

Sementara itu, Jerman kekal di kedudukan nombor satu dunia dengan mengumpul 1,602 mata diikuti Brazil (1,483) dan Portugal di tangga ketiga (1,358).

 ??  ?? SKUAD kebangsaan akan berdepan Lubnan dalam aksi terakhir kelayakan Piala Asia 2019 Mac ini.
SKUAD kebangsaan akan berdepan Lubnan dalam aksi terakhir kelayakan Piala Asia 2019 Mac ini.
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia