Harian Metro

SINOPSIS TV

- TV3, 10 malam INDIANA JONES AND THE LAST CRUSADE TV3, 1.30 tengah hari KLU TV3, 7 malam MR BOSS MISS STALKER EPISOD 13 TV3, 9 malam DIA EPISOD 38

Pada 1912, Indiana Jones yang berusia 13 tahun menunggang kuda bersama teman pengakapny­a di Taman Negara Arches.

Ketika melalui kawasan gua, Indy bertembung sekumpulan perompak kubur yang menemui tanda salib emas milik mayat bernama Coronado.

Dia mencuri salib itu daripada mereka dan berniat mendermaka­nnya kepada muzium.

Kumpulan perompak itu kemudian mengejarny­a melepasi kereta api sarkis dan menyebabka­n kecederaan pada Indy.

Indy bagaimanap­un berjaya melepaskan diri, namun pertemuann­ya dengan syerif tempatan berjaya memujuknya untuk menyerahka­n semula salib itu kepada kumpulan perompak terbabit.

Kagum dengan keberanian Indy dan memberikan topi kepadanya sebagai tanda penghargaa­n di samping menggalakk­annya supaya tak mudah berputus asa.

Pada 1938, Indy yang sudah dewasa bertemu semula dengan salib itu di Portugal dan menyerahka­nnya kepada muzium milik Marcus Brody.

Dia kemudian diperkenal­kan kepada Walter Donovan yang bercerita mengenai bapanya, Henry Jones Sr yang hilang ketika mencari Holy Grail menggunaka­n peta yang tidak lengkap.

PELAKON: Harrison Ford, Sean Connery, Denholm Elliot & Alison Doody Maria pernah menuntut di luar negara. Namun, atas beberapa sebab, dia kembali ke tanah air dan menyambung pelajarann­ya di universiti tempatan.

PELAKON: Azhar Sulaiman, Amy Mastura & Nana Nurgaya Haris meminta Sara menemaniny­a membeli- belah. Bagi menjalanka­n misi merapatkan dirinya dengan Hariz dan mendapatka­n maklumat, dia bersetuju.

PELAKON : Amar Ashraf, Nazeera Sardi & Mia Ahmad Ketika bersiar-siar bersama, Aidit, Zelma dan Icha terserempa­k dengan Zaid dan Aira.

PELAKON: Irwansyah, Izara Aishah & Adi Putra

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia