Harian Metro

Magis Venus pertahan kemenangan pertama di Piala FED

- AFP

Asheville: Amerika Syarikat: Venus Williams membantu juara bertahan, Amerika Syarikat (AS) meaksi

(gambar)

Pemain nombor satu dunia, Dustin Johnson melakukan birdie dari jarak 10 kaki di lubang ke-18 untuk berkongsi kedudukan pendahulu bersama Ted Potter Jr dengan 59 pada saingan Kejohanan Golf Pebble Beach National Pro-Am, semalam.

Johnson merakam eagle dan empat birdie yang menyaksika­n dia mencatat dua di bawah par 70 di Pebble Beach Golf Links - salah satu daripada tiga kejohanan yang digunakan untuk tiga pusingan pertama Jelajah PGA. lakar kemenangan dalam pusingan pertama Piala FED menentang Belanda sebelum CoCo Vandeweghe mengukuhka­n kedudukan kepada 2-0.

Dibantu sokongan adiknya, Serena Williams yang akan kembali beraksi selepas setahun berehat

(gambar)

susulan kelahiran anak pertama, juara Grand Slam tujuh kali, Venus tidak berdepan masalah untuk mencatat kemenangan 6-1, 6-4 ke atas lawannya yang menghuni ranking ke-124 dunia, Arantxa Rus.

Pemain berusia 37 tahun itu yang menikmati musim gemilang pada tahun 2017 apabila dua kali mara ke final Grand Slam kelihatan penat pada penghujung perlawanan set kedua namun berjaya mengatasin­ya dengan kemahiran yang dimilikiny­a.

Ia adalah perlawanan ke-1,000 dalam kerjayanya dan ke-22 dalam acara perseorang­an pada kejohanan yang kali pertama disertainy­a pada 1999 tetapi Venus menegaskan dia tidak memikirkan mengenai pencapaian­nya itu.

“Saya tidak terlalu fikir mengenai pencapaian ini. Ia adalah sesuatu yang hebat apabila dapat bermain dalam permainan yang saya sayangi.

“Saya tidak fikir sangat mengenai rekod tetapi ia berlaku,” kata Venus.

Sementara itu, Arantxa mengakui gementar berdepan dengan Venus yang menyaksika­n dia banyak melakukan kesilapan mudah dan memberi mata kepada lawannya itu.

“Saya tidak bermula dengan baik. Saya berasa sedikit gementar kerana kamu bermain menentang pemain hebat seperti Venus,” kata pemain berusia 27 tahun itu.

Dalam aksi perseorang­an kedua, Vandeweghe kembali bangkit daripada kekalahan set pertama apabila memenangi aksi set kedua dan penentuan ke atas Richel Hogenkamp 4-6, 7-6 (8/6), 6-3.

 ??  ?? COCO
COCO
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia