Harian Metro

Kongsi langkah demi langkah

- DARI MUKA H47

Emily seimbangka­n warna, sekali gus cipta ton wajah lebih manis

Ketika pelancaran kosmetik Eleanor barubaru ini, beberapa selebriti terkenal dijemput ke pentas untuk menunjukka­n gaya solekan paling disukai tidak kira sama ada di pentas lakonan, nyanyian, menghadiri majlis atau ketika bersantai.

Memilih gaya solekan ringkas dengan mainan rona pastel musim bunga, pelakon yang kian meningkat popular, Chan Zi Ying atau Emily Chan sempat berkongsi langkah demi langkah solekan dengan tetamu yang hadir.

Tidak sarat dengan penggunaan pelbagai lapisan bedak asas atau bulu mata palsu, gaya solekan wanita ini banyak bermain dengan rona merah jambu, kuning dan jingga, sesuai untuk wanita Asia berkulit cerah. Malah Emily juga bijak menyeimban­gkan warna, sekali gus mencipta ton wajah lebih manis dan sempurna.

Gaya solekan yang ditunjukka­n ini sesuai untuk ke pejabat, menghadiri majlis rasmi atau bersantai dengan teman. Ikuti langkah demi langkah solekan ringkas daripada Emily. -Intan Mas Ayu Shahimi

 ??  ?? 1. MULAKAN solekan dengan sapuan bedak asas jenis cecair, diikuti lapisan nipis bedak tabur.
2. OLES pemerah pipi dari bahagian tengah wajah, menghala ke telinga.
3. SAPU pembayang mata rona pastel (campuran merah jambu dan kuning kemerahan).
4....
1. MULAKAN solekan dengan sapuan bedak asas jenis cecair, diikuti lapisan nipis bedak tabur. 2. OLES pemerah pipi dari bahagian tengah wajah, menghala ke telinga. 3. SAPU pembayang mata rona pastel (campuran merah jambu dan kuning kemerahan). 4....
 ??  ?? 8. SAPU gincu rona merah semula jadi.
9. WAJAH selepas disolek.
10. EMILY (kiri) menerangka­n fungsi pemerah pipi.
8. SAPU gincu rona merah semula jadi. 9. WAJAH selepas disolek. 10. EMILY (kiri) menerangka­n fungsi pemerah pipi.
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia