Harian Metro

Lan Solo tetap reda

-

Kuala Lumpur: “Memang bayi saya ada masalah sumbing dan ini rezeki yang Allah SWT berikan pada kami sekeluarga.

“Kami reda dan tetap positif dikurniaka­n anak istimewa ini,” kata penyanyi Lan Solo.

Lan atau nama sebenarnya Mohd Razlan Mohamed Yusof, 33, ketika dihubungi berkata, dia dan isterinya, Nur Sheila Hassim, 33, juga tidak malu berkongsi foto bayi perempuan mereka, Nur Amna Quxandra yang dilahirkan, Sabtu lalu.

“Buat apa kami nak malu. Lagi pun, masalah sumbing bayi kami tidak teruk sangat. Nur Amna Quxandra hanya sumbing di bibir saja. Ia tidak membabitka­n kawasan lelangit dan hidung. Jadi, saya bersyukur anak istimewa kami diuji dengan sumbing yang sedikit.

“Doktor pun ada memberitah­u, pembedahan boleh dilakukan apabila beratnya mencecah 5 kilogram,” katanya.

Lan yang muncul dengan single solo, Berpisah Tanpa Rela ciptaan sendiri berkata, sekarang berat bayinya baru 2.5 kilogram

Sementara itu, Nur Sheila ketika dihubungi berkata, dia sudah tahu bayi keempatnya mengalami sumbing bibir ketika dalam kandungan lagi.

“Ketika itu, kandungan saya berusia 27 minggu dan apabila doktor memberitah­u saya bersyukur dapat menerima dengan hati terbuka.

“Apapun, ada juga orang yang bertanya adakah Lan pergi memancing atau saya ada mengguntin­g apa-apa. Semua itu, tidak pernah kami lakukan.

“Bagi saya, sudah rezeki kami dikurniaka­n anak istimewa. Apa yang penting, bayi saya selamat dilahirkan dan sihat,” katanya.

Menurut Nur Sheila, dia juga tidak akan menggunaka­n ‘tiket anak artis’ untuk menyorokka­n bayinya daripada masyarakat atas sebab malu.

 ??  ?? LAN bersama Nur Amna Quxandra dan tiga anak lain ketika melawat isterinya di hospital.
LAN bersama Nur Amna Quxandra dan tiga anak lain ketika melawat isterinya di hospital.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia