Harian Metro

‘Kini saya lebih tenang’ Keadaan Saleem beransur pulih

- Georgie Joseph news@nstp.com.my

 Isu putus tunang selesai, Sufian terima dengan hati terbuka

Selepas putus tunang dengan pelakon Elfira Loy, Sufian Suhaimi mengakui dirinya lebih tenang.

Sufian, 26, ketika ditemui berkata, hubunganny­a dengan Elfira masih baik dan dia menerima semuanya dengan hati terbuka.

“Masih ada sedikit rasa sedih itu. Bagaimanap­un, saya sudah kembali tenang dan menerima ketentuan itu dengan hati terbuka.

“Segala urusan mengenai perkara itu pun sudah diselesaik­an dengan baik. Tiada

Kuala Lumpur: Penyanyi Iklim, Saleem masih menunggu keputusan lanjut daripada doktor berkenaan ketulan darah beku di kepalanya yang dikatakan berpunca daripada masalah kekurangan oksigen.

Isterinya, Juriah@Julia Bachok berkata, suaminya perlu menjalani pemeriksaa­n rapi semalam bagi memastikan sama ada ketulan itu masih ada atau beransur hilang.

“Dia okay tetapi keadaannya lemah kerana kena berpuasa untuk membolehka­n pemeriksaa­n dibuat doktor. Sekiranya ketulan ini tiada, dia tidak perlu menjalani pembedahan. dendam dan yang pasti antara saya dengan El (Elfira) masih okay,” katanya semalam.

Sufian berkata, selepas ini akan berasa canggung jika berjumpa dengan Elfira.

“Industri hiburan ini kecil dan kebarangka­lian untuk berjumpa itu memang tinggi. Kami masing-masing profesiona­l dan perlu meletakkan perkara itu sebagai had antara kami,” katanya.

Sementara itu, video Sufian menyanyika­n lagu barunya berjudul Di Matamu mula di YouTube sejak semalam.

Menurut Sufian, ia satu petanda yang cukup baik untuk lagu berkenaan walaupun belum dilancarka­n secara rasmi.

“Kalau boleh kami sendiri tidak mahu dia dibedah kerana faktor usia dan ingin mencuba rawatan alternatif. Lagipun keadaan kesihatann­ya semakin positif berbanding ketika mula-mula dimasukkan ke hospital,” katanya.

Saleem, 56, atau nama sebenarnya A M Salim Abdul Majeed dimasukkan ke Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM) sejak Rabu lalu selepas mengalami sakit kepala kronik.

Penyanyi yang popular dengan lagu Suci Dalam Debu itu baru selesai menjayakan persembaha­n di Sabah selama 20 hari dan mengalami simptom itu sebaik pulang ke Kuala Lumpur.

“Saya mulanya menyangka sakit yang dihadapi abang Saleem hanya sakit kepala biasa. Tetapi tangannya lemah dan ketika memegang sudu untuk makan, sudu terlepas dari tangannya membuatkan saya terkejut dan segera membawanya ke hospital.

“Bagaimanap­un selepas rawatan, diberikan oksigen dan makan ubat, keadaannya beransur pulih dan positif. Dia perlu banyak berehat kerana jadual ketika di Sabah sangat padat,” kata Julia.

 ??  ?? SALEEM
SALEEM

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia