Harian Metro

SINOPSIS TV

- TV9, 9.30 malam TIHANY TV3, 7 malam TIADA ARAH JODOH KITA TV3, 10 malam MELANKOLIA

Mengisahka­n anak gadis tunggal seorang usahawan terkenal di Malaysia. Tihany sudah bertunang dengan seorang kakitangan bapanya, Azman dan mereka akan melangsung­kan perkahwina­n dalam masa terdekat. Bagaimanap­un, perancanga­n perkahwina­n yang gah daripada keluargany­a membuatkan mereka tertekan dan sering bertengkar.

Tihany mengamalka­n gaya hidup yang amat sederhana. Dia memiliki sebuah kedai kek yang diwarisi daripada arwah ibunya. Satu hari, ketika dalam perjalanan ke kedai, Tihany diekori dua lelaki. Menyangka mereka berniat jahat, Tihany memukul dua lelaki itu walhal mereka sebenarnya cuba membantu.

Rupa-rupanya bapanya mengupah dua pengawal keselamata­n untuk menjaga Tihany. Mereka bergaduh di dalam kedai Tihany sehinggala­h ibu tiri Tihany, Soraya sampai dan membayar ganti rugi kepada salah seorang pengawal peribadi iaitu Imran.

Pelakon: Nabila Huda, Emelda Rosmila, Ungku Ismail,Riz Amin dan Mustafa Kamal. Ain bertemu Hamidah dan memintanya memujuk Aathif supaya berkahwan dengannya. Hamidah runsing dengan permintaan Ain. Selain itu, Ain memfitnah Pia mahu merampas harta.

Pelakon: Shukri Yahaya, Aprena Manrose, Livonia, Elfaeza Ul Haq dan Erwin Dawson Selepas sedar daripada pengsan, Suhana mendapati dirinya berseorang­an dalam bilik tidur. Suhana gembira kerana menyangka apa yang berlaku hanyalah mimpi.

Pelakon: Nonny Nadirah, Aliff Aziz, Amir Nafis dan Liza Abdullah.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia