Harian Metro

‘Potong tetap potong’

-

FMLLP pantau 10 pasukan sebelum laksana pemotongan mata

mata, sebaliknya ia masih kekal dan sebab itu kita namakan penangguha­n hukuman pemotongan mata (suspended point).

“Kita beri ruang untuk 10 pasukan terbabit memperbetu­lkan apa yang patut diperbetul­kan. Namun, jika tiada perubahan bermakna mata akan dipotong,” kata Tunku Ismail pada sidang media selepas mesyuarat Ahli Lembaga Pengarah FMLLP di sini, semalam.

Berdasarka­n penjelasan FMLLP, pasukan berkenaan berada dalam ‘pemerhatia­n’ sehingga tempoh pendaftara­n pemain baru musim depan dan sekiranya mereka melakukan kesalahan seperti tidak membayar gaji pemain, hukuman pemotongan mata itu secara automatik akan berjalan.

Sekiranya pasukan tidak melakukan kesalahan, mereka akan bebas daripada hukuman berkenaan selepas tarikh pendaftara­n pemain baharu musim depan.

Bagi tempoh rayuan 14 hari pula, FMLLP menjelaska­n ia sebagai memberi ruang kepada pasukan terbabit untuk merayu dikurangka­n hukuman.

Namun, berapa jumlah mata yang akan dipotong dijangka diketahui hari ini selepas surat rasmi diberikan kepada pasukan berkenaan.

Pada 19 Februari lalu, FMLLP mendedahka­n empat pasukan Liga Super termasuk Kelantan, Kuala Lumpur, Selangor dan PKNS FC serta enam dari Liga Perdana iaitu Sarawak, Pulau Pinang, Kuantan FA, PDRM, MIFA dan UKM FC tidak melengkapk­an pendaftara­n atau menghantar dokumen pendaftara­n melepasi tarikh akhir pada 3 Februari.

Dalam pada itu, Tunku Ismail mengesahka­n nama pasukan

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia