Harian Metro

‘Bukan salah

- Norhayati Nordin news@nstp.com.my

 Syuk tak tuding jari pada Uqasha

Pelawak dan penyampai radio Hot FM, Syuk, 31, tidak menyalahka­n bintang undanganny­a, Uqasha Senrose yang menyebabka­n dia tewas di gelangang akhir Bintang Bersama Bintang (BBB) di TV3, baru-baru ini.

Syuk ketika dihubungi berkata, Mark Adam memang layak menang pada malam itu dan dia kalah bukan berpunca daripada persembaha­n Uqasha.

“Bukan salah Uqasha dan jangan salahkan dia. Saya tidak menuding jari kepada Uqasha di atas apa yang sudah berlaku pada gelanggang akhir BBB itu.

“Kami sudah berlatih dengan sebaiknya, cuma adatlah apabila perancanga­n yang sudah dibuat dari awal itu tiba-tiba tidak menjadi. Ia adalah ketentuan Allah SWT. Hendak tuding jari pada setiap orang yang terbabit dalam persembaha­n saya ketika itu, rasanya tidak adil. Sudah rezeki saya tidak menang,” katanya.

Dalam program berkenaan, Syuk yang sentiasa konsisten dalam persembaha­n lawaknya setiap minggu antara calon disebut-sebut sebagai juara.

Bagaimanap­un, akibat terlalu banyak kesilapan ketika pentas final lalu yang didakwa berpunca daripada Uqasha secara tidak langsung menutup peluang Syuk dinobatkan sebagai juara.

Syuk berkata, dia memuji komitmen diberikan Uqasha dan sangat berterima kasih pelakon jelita itu sudi menjadi bintang undanganny­a.

Sementara itu, mengulas mengenai niat murni Mark Adam yang sanggup berkongsi

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia